Detaylar»
Mobil uygulama için seçim yapınız.
  Android Ios  
TÜRİB
Etkinlik Takvimi
Kasım Aralık 2019
pzt. sa. çr. prş. cm. cmt. pz.
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Ziyaretçilerimiz
IP Numaranız : 18.205.60.226
Şuan 16 kişi online
Bugün 164 kişi ziyaret etti.
Toplam Gösterim: 110008
Ankete Katıl
Borsamız organizasyonlarını hangi kanallardan takip ediyorsunuz?




Anket sonuçları için tıklayın    

Haberler

YÖREX 10’UNCU KEZ KAPILARINI AÇTI
Antalya Ticaret Borsası’nın (ATB) “Sizin Oraların Nesi Meşhur” sloganıyla Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin desteği ile Türkiye’nin yöresel ürünlerini tanıttığı Yöresel Ürünler Fuarı YÖREX, 10’uncu kez kapılarını açtı. 27 Ekim akşamına kadar açık kalacak fuarda ilk kez 81 ilin tamamının ve KKTC’nin yöresel ürünleri sergileniyor. Antalya Ticaret Borsası’nın ev sahipliğinde ANFAŞ Fuar Merkezi’nde düzenlenen fuarın açılışına Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, Antalya Valisi Münir Karaloğlu, Antalya Büyükşehir Belediyesi Başkanı Muhittin Böcek, Patent ve Marka Kurumu Başkanı Prof. Dr. Habip Asan, birçok ilin valisi, oda başkanları ve kalkınma ajansları yetkilileri katıldı. YÖREX’in 10 yıllık geçmişinin anlatıldığı görselin ardından açılış konuşmaları yapıldı. COĞRAFİ İŞARET AÇISINDAN ONBİNLERCE POTANSİYEL VAR YÖREX’in yöresel ürünlerin markalaşması, ticarileşmesi ve korunması açısından sağladığı katkılarla hükümetin bölgesel kalkınma politikalarına destek verdiğini belirten Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, Türkiye’nin verimli toprakları, tarımsal ürün çeşitliliği ve kendine özgü iklim yapısı sayesinde, zengin bir yöresel ürün potansiyeline sahip olduğunu kaydetti. “Biliyorsunuz kalkınma önce yerelden başlıyor” diyen Varank, coğrafi işaretler mevzuatı 1995’te yürürlüğe girdiğinde bu konunun hemen hemen kimse tarafından bilinmediğine dikkat çekerek, “Bugün itibariyle 454 tescilli ürünümüz var. Türk Patent ve Marka Kurumu’nun yaptığı özenli ve yoğun çalışmalar sayesinde tescile sahip olmayan hiçbir ilimiz bulunmuyor. Elbette bunlarla yetinmek niyetinde değiliz. İşlemleri halen devam eden 429 başvurunun yanı sıra; yaptığımız ilk değerlendirmelere göre 2 bin 500 civarında potansiyel coğrafi işaretimizin olduğunu biliyoruz. Bu sayının zaman içinde onbinlerce olması çok muhtemel. Tabi tescil sayısı kadar, tescillenen bu ürünlerin ekonomiye sağladığı katma değer de önemli” diye konuştu. 35 COĞRAFİ İŞARETLİ ÜRÜN AB’DEN TESCİL BEKLİYOR Coğrafi işaretleri ürünlerin yurtdışında da tescil edilmesi, yöresel ürünlerin ihracatının artırılması açısından oldukça elzem olduğunu dile getiren Varank, “Bunun için Türk Patent Enstitüsü, Avrupa Birliği Komisyonu’yla işbirliği yapıyor. İlk aşamada sırada bekleyen 35 coğrafi işaretimizin AB’de hızlı bir şekilde tescilini hedefliyoruz. Bu tesciller tamamlandığında; hem oradaki kötüye kullanımı engelleyecek hem de ürünlerimizin kalitesini göstereceğiz” dedi. Coğrafi işaretli ürünün önemini bir örnekle anlatan Sanayi ve Teknoloji Bakanı Varank, simitin, kısa bir süre önce Oxford İngilizce Sözlüğüne yeni eklenen kelimeler arasında yer aldığını belirterek, “Anlamına baktığınızda şöyle diyor. Türkiye menşeili, pişirilmeden önce pekmez ve susamla kaplanmış halka şeklinde ekmek türü. İşte bizim aslında dünya literatürüne ekleyecek binlerce kelimemiz, hazinemiz bulunuyor. Madem zamanın ruhu da yerelden ve doğal olandan yana. Biz Bakanlık olarak, Türkiye’nin yerel değerlerinin markalaşmasını sağlamak adına tescillerimizi ve bunların ticarileşmesini artırmayı hedefliyoruz. Türkiye, bölgesel kalkınmanın da vereceği destekle güçlü büyüme oranlarını yakalayacak” diye konuştu. TÜRKİYE’NİN YÜZAKI Bu yıl 10’uncu kez düzenlenen YÖREX Fuarı için “Türkiye’nin yüzakı” tanımlamasını yapan Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, “Bu topraklardan çıkan ürünlerin değerini, önce biz bilmezsek, dış pazarlara hiç anlatamayız. Dünyada çok az coğrafyaya nasip olan bir ürün çeşitliliğine sahibiz. Son dönemde yaşanan ekonomik çalkantıdan kurtulmanın çözümü de Anadolu topraklarında yatıyor” dedi. “Zengin olmak istiyorsanız, bölgenizi zengin etmek istiyorsanız, kendi yöresel ürünlerinize sahip çıkın” diye seslenen Hisarcıklıoğlu, “Mesela bakın peynire: bizde 200 çeşit peynir var. İtalya, Fransa, Hollanda, İsviçre’yi toplasan bu kadar çıkmaz. Ama ne yapmışlar Rokfor, Çedar, Monterey, Mozeralla markalarını çıkarmışlar. Bunların her biri de ismini o bölgeden, köyden almış, yerel ürün. Sonrasında İtalya, Fransa veya Hollanda yılda 3-4 milyar dolar peynir ihraç eder hale geliyor. Bizim ihracatımız da 100-200 milyon dolarlarda kalıyor” diye konuştu. Coğrafi işarete sahip bir ürünün, Avrupa’da fiyatını ikiye katladığına vurgu yapan Hisarcıklıoğlu, “Çünkü insanlar, yerel olana, doğal olana daha fazla ilgi duyuyor, daha fazla para ödüyor. Dolayısıyla bunları araştırın, markalaştırın ve dünyaya satın e-ticaret ve e-ihracat ile tüm dünyaya bunları gönderin. Bu konularda da, hem TOBB hem de Odalarımız-Borsalarımız, sizlere yardımcı olacaktır. Biz TOBB olarak, coğrafi işaretli ürünlere her türlü desteği veriyoruz, vermeye devam edeceğiz” diyerek sözlerini tamamladı. KARALOĞLU: "MARKA OLDU" Antalya Valisi Münir Karaloğlu, YÖREX`in, Türkiye`de yerel ürünler ve coğrafi işaretli ürünler noktasında farkındalığın artırılmasında önemli bir rol üstlendiğine değinerek, "Bugün coğrafi işaret konusu konuşuluyorsa bunda YÖREX`in katkısı büyüktür. YÖREX, hem Antalya`nın hem de Türkiye`nin çok önemli markası haline gelmiştir. Emek veren herkese teşekkür ediyorum" dedi. “TÜRKİYE EN AZ İKİ MİLYAR AVROLUK YÖRESEL ÜRÜN İHRAÇ ETMELİ” Antalya Ticaret Borsası Başkanı Ali Çandır, Türkiye’de üç bine yakın yöresel ürün bulunduğunu ve bunların çoğunun YÖREX öncesinde kıyıda köşede kaldığını, öz tüketimle sınırlandığını, ticari değerinin azaldığını ve yok olmaya yüz tuttuğunu gördüklerini kaydetti. Sürdürülebilirliği olmayan bu gidişata bir nebzede olsa çare olabilme umuduyla YÖREX’in tohumlarını attıklarını belirten Çandır, bugün geldikleri noktanın umut verici olduğunu söyledi. YÖREX’in her adımda başka bir yörenin ve ilin zenginliklerinin görüldüğünü belirten Çandır, yöresel ürün çeşitliliği itibariyle Türkiye’nin dünya çapında özel bir yere sahip olduğunu ancak bu eşsiz ürünlerin gerçek değerine ulaştırmak için daha fazla çalışması gerektiğini kaydetti. Dünya çapında 200 milyar avroluk coğrafi işaretli ürün piyasası bulunduğunu belirten Çandır, Türkiye’nin ortalama ekonomik konumu itibariyle değerlendirilmesi halinde en az iki milyar avroluk bir coğrafi işaretli ürün ihracatı olması gerektiğini ancak, henüz bu rakamın çok gerisinde olunduğunu söyledi. Son 10 yıldır dünya tarım ürünleri fiyatları sürekli gerilerken coğrafi işaretli tarım ürünlerinin fiyatlarının arttığına dikkat çeken Çandır, Türkiye’nin son on yılda coğrafi işaretli ürün sayısını dört katın üzerinde artırdığını ve 10 yıl önce 48 olan coğrafi işaretli il sayısının bu yıl itibariyle 81 ilin tamamına yayıldığını kaydetti. DÖRT ÖNEMLİ ÖNERİ Coğrafi işaret tescilinin bu işin ilk aşaması olduğunu kaydeden Çandır, “Bu başlangıcı esas alarak yeni bir hamle içerisine girmeliyiz. Bu hamleyi hayata geçirebilmek için dört temel önerimizi sizlerle paylamak isterim” dedi. Çandır bu dört öneriyi şöyle açıkladı: “ Coğrafi işaretin, ürünlerimize beklenen değeri kazandırması için mutlaka etkili bir kayıt, takip ve denetim sistemi olmasıdır. Ancak bu sistemi hayata geçirdiğimizde ve yaratılan katma değeri insanlarımız gördüğünde, yöresel ürünlerimize daha fazla sahip çıkacaktır. Böylece kendi kendini besleyen ve geliştiren bir coğrafi işaretli ürün piyasamız oluşacaktır. Böyle bir süreci yaşayabilmenin etkili yollarından biri müstakil bir coğrafi işaret enstitüsü ile üretici, tüketici ve denetleyen gibi tüm tarafların yer alacağı coğrafi işaret bilgi sistemi (CİBİS) kurmaktır. Önümüzdeki dönemde bu kurumsal ve işlevsel yapının oluşturulması için gönülden çalışmaya hazır olduğumuzu şimdiden belirtmek isterim. “81 İL 81 ÜRÜN” PROJESİ Coğrafi işaretli ürünlerde birer başarı hikayesi ve iyi uygulama örneği oluşturması bakımından yeni bir hamleye daha ihtiyacımız bulunmaktadır. 81 ilimizi kapsayan 26 bölgesel kalkınma ajanslarımızın ve her ildeki oda-borsamızın desteğinde coğrafi işaretli ‘81 İL, 81 ÜRÜN’ isimli yeni bir proje paketinin kurgulanıp hayata geçirilmesinin faydalı olacağını düşünmekteyim. Böylece her ilimizin örnek seçtiği coğrafi işaretli bir ürünün; üretimden paketlemesine, tanıtımdan pazarlamasına ve hakkının hukukunun korunmasına iyi uygulama örneği teşkil edilebilecektir. Hiç şüphesiz bunların içinden ciddi bir bölümü uluslararası coğrafi işarete konu olacak ve dünya ticaretindeki yerini alacaktır. Aydın İnciri, Malatya Kayısısı ve Antep Baklavası bizler için bir başlangıçtır. Son olarak; yöresel ve coğrafi işaretli ürünlerimizin tüketici motivasyonunu artırmak, sahip olduğu eşsizliğini ve hikayesini yerinde pazarlayabilmek için bir alternatif turizm alanı oluşturmalıyız. Yeni kurulan turizm ajansının da desteği ile bu konuda çok taraflı pilot projeler üretmeliyiz.” “KALKINMA YERELDEN BAŞLIYOR” Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek, Antalya`nın bereketli topraklardan oluştuğunu tarım ve turizmin başkenti olduğunu dile getirdi. Kentin 16`sı yabancı 4 milyonu yerli olmak üzere 20 milyon turiste ev sahipliği yaptığını kaydeden Böcek, bu çerçevede yöresel ürünlerin tanıtımına önem verdiklerini söyledi. Fuarda Antalya`nı 8 tescilli ürünün sergileneceğini dile getiren Böcek, "Organik üretimi yaygınlaştıracağız. Toprak ve yaprak analiz laboratuvarını açacağız. Büyükşehir Belediyesi olarak yöresel ürünlerin tanıtımına destek vereceğiz. Bütün üreticilerimize köylerde gübre ve tarımsal destek vereceğiz. Kalkınmayı yerelden başlatacağız” ifadelerine yer verdi. Türk Patent ve Marka Kurumu Başkanı Prof. Dr. Habip Asan, coğrafi işaretlerin markalaşmasında 10 yıldır düzenlenen YÖREX`in büyük etkisi olduğunu kaydetti. Konuşmaların ardından Bakan Varank ve protokol üyeleri açılış kurdelesini kesip, stantları gezdi. REKORLARIN FUARI OLDU 164 oda ve borsa, 18 kalkınma ajansı, valilikler, belediyeler, kooperatifler, üretici birlikleri ve firmalardan oluşan toplam 647 katılımcının yer aldığı fuarda birçok yönden yeni rekorlar kırıldı. Ezine Peyniri’nden Erzurum Oltu Taşı’na, Mersin Cezeryesi’nden Bursa Çakısı’na, Aydın İnciri’nden Trabzon Hamsiköy Sütlacı’na, İzmit Pişmaniyesi’nden Finike Portakalı’na, Bafra Pidesi’nden Kayseri Mantısı’na, Antep Baklavası’ndan Malatya Kayısısı’na kadar 81 ilin tamamının ve KKTC’nin yöresel ürünlerinin olduğu fuarda 10 yıl önce 109 olan coğrafi işaretli ürün sayısı 453’e yükseldi. Binlerce yöresel ürünün sergilendiği fuara ilk kez bu yıl 250 bin ziyaretçi gelmesi bekleniyor. B2B GÖRÜŞMELER YAPILACAK, ANLAŞMALAR İMZALANACAK Fuarın süreceği 5 gün boyunca üreticiler ile firmalar ve ulusal marketler arasında B2B görüşmeler gerçekleştirilecek ve anlaşmalar imzalanacak. Kalkınma ajanslarının destekleriyle coğrafi işaretler konulu paneller düzenlenecek. Sadece bu panellerde 36 konuşmacı tecrübesini ve farklı bakış açısını paylaşacak. Coğrafi işaretli olan ve fuar yönetimine başvuruda bulunan 25 peynirden oluşan bir Peynir Sergisi düzenlenecek. Ayrıca bu peynirler için tadım etkinlikleri yapılacak ve “Peynirin izinde zor yollarda”, “Dünya markası bir peynir nasıl yaratılır?”, “Peynir deyip geçmeyin” başlıklarından oluşan söyleşiler gerçekleştirilecek.  

Detaylar...

10. YÖREX KAPILARINI AÇIYOR
Antalya Ticaret Borsası (ATB) öncülüğünde Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin (TOBB) desteğiyle düzenlenen Yöresel Ürünler Fuarı YÖREX, 23 Ekim Çarşamba günü 10’uncu kez kapılarını açıyor. 27 Ekim Pazar gününe kadar ANFAŞ Fuar Merkezi’nde düzenlenecek Fuar’da 5 gün boyunca yöresel ürün şöleni yaşanacak. Bu yıl fuara ilk kez 81 il katılacak. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti de yöresel ürünleriyle fuarda yerini alacak. YÖREX’in açılışını Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank ile TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu yapacak. YÖREX ŞÖLENİ BAŞLIYOR Antalya Ticaret Borsası Başkanı Ali Çandır, Yöresel Ürünler Fuarı YÖREX’in bu yıl 81 ilin yanı sıra KKTC’nin katılımıyla 23 Ekim çarşamba günü kapılarını açacağını belirtti. Çandır, YÖREX’in 164 oda ve borsa, 18 kalkınma ajansının yanı sıra valilik, belediyeler, kooperatifler, üretici birlikleri ve firmalardan oluşan 647 katılımcıyla gerçekleşeceğini bildirdi. “Sizin oraların nesi meşhur?” sloganıyla düzenledikleri fuara bu yıl ilginin yoğun olduğuna dikkat çeken Çandır, “YÖREX Anadolu’dur. Kuzeyi güneyi, doğusu batısı kültürlerin, yöresel ürünlerin buluşma noktasıdır. 10 yıl önce attığımız bu maya tuttu. YÖREX, Antalya’yı aştı, Türkiye’nin markası haline geldi” diye konuştu. İKİLİ GÖRÜŞMELER, PEYNİR STANDI YÖREX’te TOBB’un desteğiyle üreticiler ve firmalara ulusal market zincirleriyle yüz yüze görüşme imkanı sağlayacaklarını belirten Çandır, kalkınma ajanlarının desteğiyle coğrafi işaretler konulu paneller ve tecrübe paylaşımı etkinleri düzenleyeceklerini bildirdi. Çandır, “Sadece bu panellerde 36 farklı tecrübeyi ve bakış açısını göreceğiz ve faydalanacağız” dedi. YÖREX’te Türkiye’nin peynirlerinin yer alacağı özel bir stant oluşturulduğunu kaydeden Ali Çandır, “Peynir atölyesi, coğrafi işaretli ve coğrafi işaret başvurusunda bulunmuş 25 peynirden oluşan peynir sergisi, tadım etkinlikleri, söyleşiler fuarda düzenlenecek” dedi. YÖREX’E GİRİŞ ÜCRETSİZ ANFAŞ Fuar Merkezi’nde 10 bin metrekare alanda düzenlenen YÖREX’e herkesi davet eden Çandır, fuara girişin ücretsiz olduğunu vurguladı. Çandır, YÖREX’in 23-27 Ekim tarihlerinde sabah 10.00 – akşam 20.30 saatleri arasında ziyarete açık olduğunu bildirdi. Çandır, “Atalarımızdan bizlere emanet, bizlerden ise çocuklarımız ve gençlerimize miras kalacak olan yöresel ürünlerimizi görmek, tatmak ve hissetmek için YÖREX’e davet ediyorum. Özellikle çocuklarımızın YÖREX’i görmesini arzu ediyorum” dedi. ÇEYREK MİLYON ZİYARETÇİ HEDEFİ Memleket hasreti çekenleri YÖREX’e davet eden Çandır, bu yıl ziyaretçi hedefinin 250 bin olduğuna dikkat çekti. Çandır, YÖREX’e girişin ücretsiz olduğunu vurguladı. Çandır, YÖREX’te çoğunluğu coğrafi işaretli yüzlerce ürünün ziyaretçiyle buluşacağını bildirdi. Çandır, Ezine peynirinden Erzurum oltu taşına, Mersin cezeryesinden Bursa çakısına, Aydın incirinden Trabzon Hamsiköy sütlacına, Kars kaşarından Denizli buldan bezine, İzmit pişmaniyesinden Manavgat susamına, Bafra pidesinden Kayseri mantısına, Antep baklavasından Malatya kayısısına, Van kedisinden Maraş biberine kadar yüzlerce ürünün YÖREX’te ziyaretçiyi beklediğini kaydetti. DESTEK VERENLERE TEŞEKKÜR Antalya Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Ali Çandır, Türkiye’nin en renkli ve sevilen fuarı YÖREX’in Türkiye projesi haline dönüştüğünü vurgularken, YÖREX’e destek veren başta TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu olmak üzere tüm oda ve borsalara, kalkınma ajanslara, yerel yönetimlere teşekkür etti.  

Detaylar...

AKDENİZ YÖREX’TE
Antalya Ticaret Borsası (ATB) öncülüğünde TOBB’un desteğiyle bu yıl 10’uncusu ANFAŞ Fuar Merkezi’nde 23-27 Ekim tarihlerinde düzenlenecek Yöresel Ürünler Fuarı YÖREX, 81 ilin el emeği göz nuru ürünlerini buluşturacak. Antalya Ticaret Borsası Başkanı Ali Çandır, Akdeniz’in Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı, bölge oda ve borsalar ile firmaların destek ve katılımıyla YÖREX’te yöresel ürünlerini ziyaretçiyle buluşturacağını bildirdi. MUZU, ZEYTİNİ, CEVİZ EZMESİ, TAHİNİ, GÜLÜ HEPSİ YÖREX’TE Antalya Ticaret Borsası Başkanı Ali Çandır, Burdur’un ceviz ezmesi, şiş köftesi, Melli inciri, Bucak sahlebiyle, Isparta’nın gül ürünleri, elması, ekmeği, halısı, Yalvaç deri ürünleri, Yalvaç hamursuzu, Yalvaç manda kaymağıyla, Antalya’nın Alanya avokadosu, tavşan yüreği zeytini, piyazı, Döşemealtı el halısı, Alanya hülüklü çorbası, Finike portakalı, Korkuteli karyağdı armudu, muzu, Manavgat susamı ve tahiniyle YÖREX’te yer alacağını bildirdi. Kahramanmaraş’ın yemenisi, biberi, dondurması, çöreği, Antakya’nın çökeleği, künefesi, Hatay ipeği, salçası, baharatları, defne sabunuyla, Mersin’in Anamur muzu, Mut zeytinyağı, cezeryesi, Tarsus şalgamıyla, Osmaniye’nin yer fıstığıyla, Adana’nın kebabı, şalgamıyla YÖREX’te ziyaretçiyle buluşacağını kaydetti. Çandır, YÖREX’e girişin ücretsiz olduğunu belirterek, “Özellikle çocuklarımız YÖREX’i görmeli” dedi.  

Detaylar...

DOĞU ANADOLU’NUN YÖRESEL ÜRÜNLERİ YÖREX’TE
Antalya Ticaret Borsası (ATB) öncülüğünde TOBB’un desteğiyle bu yıl 10’uncusu düzenlenecek Yöresel Ürünler Fuarı YÖREX, 23-27 Ekim tarihlerinde ANFAŞ Fuar Merkezi’nde yapılacak. 81 ilin katılımıyla gerçekleşecek YÖREX’te tam bir yöresel ürün şöleni yaşanacak. Antalya Ticaret Borsası Başkanı Ali Çandır, Doğu Anadolu illerinin Karacadağ Kalkınma Ajansı, Doğu Anadolu Kalkınma Ajansı, Fırat Kalkınma Ajansı, Kuzey Doğu Anadolu Kalkınma Ajansı, bölge oda ve borsalar ile firmaların destek ve katılımlarıyla YÖREX’te yer alacağını belirtti. Kadim medeniyetlere ev sahipliği yapan Doğu Anadolu illerinin yüzlerce eşsiz yöresel ürünüyle YÖREX’te yer alacağını belirten Çandır, “81 ilin yer alacağı YÖREX, doğudan batıya, kuzeyden güneye bütün değerlerimizi 10 bin metrekare alanda buluşturacak” dedi. Çandır, fuara katılan ve destek veren tüm kurum ve kuruluşlara teşekkür etti. KADİM MEDENİYETLERDEN SÜZÜLÜP GELEN ATB Başkanı Ali Çandır, Erzincan’ın Cimin üzümü, bakır işlemeleri, tulum peyniri, Refahiye balıyla, Erzurum’un çivil peyniri, ehram dokuma kumaşı, kadayıf dolması, küflü peyniri, hınıs fasulyesi, ispir kuru fasulyesi, cağ kebabı, dut pekmezi, oltu taşıyla, Van’ın kavutu, kahvaltısı, otlu peyniri, jirkan kilimi, savatlı gümüş işlemesi, kedisiyle YÖREX’te olacağını bildirdi. Çandır, Kars’ın Kağızman uzun elması, balı, kaşarıyla, Malatya’nın kayısısı, Hekimhan cevizi, Arapgir köhnü üzümüyle, Elazığ’ın ağın leblebisi, Elazığ orciği, üzümüyle, Hakkari’nin dolemesi, balı, Muş’un çorti turşusu, Bitlis’in Ahlat bastonu, Adilcevaz bastonu, Iğdır’ın kayısısı, Tunceli’nin balı, nohutu, peyniriyle, Bingöl’ün balı, el işlemeleri, çobantaşı kavurmasıyla, Ağrı’nın ayranaşıyla, Abdigör köftesiyle, beyaz balıyla YÖREX’te ziyaretçiyle buluşacağını kaydetti. Çandır, memleket hasreti çekenleri girişi ücretsiz olan YÖREX’e davet etti.  

Detaylar...

VALİ KARALOĞLU`NDAN YÖREX`E TAM DESTEK
Antalya Ticaret Borsası (ATB) Yönetimi, Antalya Valisi Münir Karaloğlu’nu bu yıl 23-27 Ekim tarihlerinde ANFAŞ Fuar Merkezi’nde düzenlenecek 10’uncu Yöresel Ürünler Fuarı YÖREX’e davet etti. Antalya Ticaret Borsası Başkanı Ali Çandır, beraberindeki Yönetim Kurulu Üyeleri Halil Bülbül ve Cüneyt Doğan ile birlikte Vali Karaloğlu’na YÖREX davetinde bulundu. Çandır, bu yıl 10’uncusu düzenlenecek YÖREX ile ilgili Vali Karaloğlu’na bilgi verdi. 10 bin metrekare alanda 81 ilin yöresel ürünlerinin sergileneceğini belirten Çandır, bu yıl 250 bin ziyaretçi hedefinde olduklarını bildirdi. Çandır, YÖREX’e desteği nedeniyle Vali Karaloğlu’na teşekkür ederken, fuarın açılışına Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu’nun katılacağını bildirdi. YÖREX TEŞEKKÜRÜ Antalya Valisi Münir Karaloğlu, Yöresel Ürünler Fuarı’nın hayırlı olmasını diledi. Yöresel Ürünler Fuarı’yla coğrafi işaretin öneminin daha da anlaşıldığını belirten Karaloğlu, yöresel ürünlerin coğrafi işaret zırhıyla ekonomiye ciddi katkısının olacağına dikkat çekti. Ali Çandır’a 81 ilin yöresel ürününü Antalya’da buluşturduğu için teşekkür eden Karaloğlu, Çandır ve ekibine başarılar diledi.  

Detaylar...

MARMARA VE TRAKYA YÖREX’TE
Dünyanın tek yöresel ürünler fuarı YÖREX, doğudan batıya, kuzeyden güneye yüzlerce yöresel ürünü Antalya’da buluşturuyor. Antalya Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Ali Çandır, TOBB’un desteğiyle bu yıl 10’uncusu düzenlenecek Yöresel Ürünler Fuarı YÖREX’in 23-27 Ekim tarihlerinde ANFAŞ Fuar Merkezi’nde gerçekleşeceğini bildirdi. Antalya’nın YÖREX’le Anadolu’nun buluşma noktası haline geldiğini söyleyen Çandır, bu yıl YÖREX’te çoğunluğu coğrafi işaretli olmak üzere yüzlerce yöresel ürünün ziyaretçiyle buluşacağını bildirdi. GİRİŞ ÜCRETSİZ ATB Başkanı Ali Çandır, Doğu Marmara Kalkınma Ajansı, Trakya Kalkınma Ajansı ile bölge oda, borsalar, firmaların katılım ve desteğiyle Marmara ve Trakya’ya has yöresel ürünlerin YÖREX’te yer alacağını belirtti. Çandır, YÖREX’e destek veren tüm kalkınma ajansları, oda ve borsalar, yerel yönetimler ve üreticilere teşekkür etti. Ali Çandır, Bolu’nun kızılcık tarhanası, Göynük tokalı örmesiyle, Sakarya’nın süpürgesi, Pamukova ayva lokumu, ayva döneri, şimşir kaşık, uhut tatlısıyla, Düzce’nin acıkası, Akçakoca fındığı, Melen göceği tatlısıyla, Balıkesir’in Ayvalık zeytinyağı, höşmerim tatlısı, Gönen iğne oyası, Susurluk ayranı, Kapıdağ mor soğanı, yağcıbedir el halısıyla YÖREX’te olacağını bildirdi. Çandır Bursa’nın ipeği, şeftalisi, siyah inciri, Kemalpaşa tatlısı, kestanesi, keles bebeği, Hacivat Karagöz, deveci armuduyla, Bilecik’in pazaryeri helvası, bozası, Osmaneli ayva ve nar lokumu, Kınık çömleğiyle, Yalova’nın Çınarcık işi beziyle, Kocaeli’nin pişmaniyesi, hereke ipek halısı, Karamürsel sepeti, kandıra beziyle ziyaretçiyle buluşacağını kaydetti. Ali Çandır, Edirne’nin peyaz peyniri, badem ezmesi, bozası, karacakılavuz el dokumaları, üzüm yaprağı ve çekirdeği, tava ciğeri, kavala kurabiyesi, İpsala pirinciyle, Tekirdağ’ın köftesi, Malkara eski kaşar peyniriyle, İstanbul’un şile beziyle, Çanakkale’nin Ezine peyniri, zeytin ve zeytinyağlarıyla Kırklareli’nin hardaliyesiyle YÖREX’te olacağını bildirdi. Çandır, girişlerin ücretsiz olacağı YÖREX’e herkesi davet etti.  

Detaylar...

İÇ ANADOLU YÖREX’TE
Türkiye’nin en renkli fuarı olan Yöresel Ürünler Fuarı YÖREX, kültürlerin buluşma noktası haline geldi. 9 yılda 1 milyon ziyaretçiyi yöresel ürünlerle buluşturan YÖREX, 23-27 Ekim tarihlerinde ANFAŞ Fuar Merkezi’nde “Sizin oraların nesi meşhur” sloganıyla düzenlenecek. Antalya Ticaret Borsası öncülüğünde TOBB’un desteğiyle bu yıl 10’uncusu düzenlenecek YÖREX, kadim medeniyetlere ev sahipliği yapan İç Anadolu Bölgesi’ne de ev sahipliği yapacak. Antalya Ticaret Borsası Başkanı Ali Çandır, onlarca medeniyete ev sahipliği yapan Anadolu’nun binlerce yöresel ürünü bağrında barındırdığını, bazılarının kaybolmaya yüz tuttuğunu belirterek, yöresel ürünlere sahip çıkmanın memleket meselesi olduğunu söyledi. İç Anadolu Bölgesi’nin Orta Anadolu Kalkınma Ajansı, Ankara Kalkınma Ajansı, Ahiler Kalkınma Ajansı, bölge oda ve borsaları ile firmaların destek ve katılımıyla YÖREX’te yer alacağını belirten Çandır, “İç Anadolu’nin eşsiz lezzetleri ve el emeği göz nuru eserleri YÖREX’te olacak. ” dedi. ANADOLU’DA NE VARSA BU FUARDA ATB Başkanı Çandır, YÖREX’in İç Anadolu’nun coğrafi işaretli yöresel ürünlerini ziyaretçiyle buluşturacağını bildirdi. Çandır, Kırşehir’in Kaman cevizi, dokumaları, sazı ve pekmeziyle, Yozgat’ın çanak peyniri, parmak çöreği, tandır kebabı, kavurgasıyla, Ankara’nın simidi, Beypazarı kurusu, çubuk turşusu, Nallıhan iğne oyası, Polatlı karadutlu bozası, Polatlı kavunuyla, Konya’nın Ereğli siyah havucu, Ereğli beyaz kiraz reçeli, peynir şekeri, keçesi, çinisi, iğne oyasıyla fuarda yer alacağını belirtti. Çandır, Kayseri’nin mantısı, sucuğu, pastırması, Bünyan halısı, Develi cıvıklısı, tomarza kabak çekirdeği, soğanlı bebek bezi, Yahyalı el halısı, İncesu karaevrek üzümü, Yamula patlıcanıyla, Eskişehir’in met helvası, lokumuyla, Sivas’ın köftesi, katmeri, kangal köpeği, tuzu, sucuğu, bıçağıyla, Çankırı’nın yumurta tatlısı, sarımsaklı eti, kaya tuzuyla, Kırıkkale’nın kılıçlar soğanı, çitleği, Delice tuzuyla, Aksaray’ın Taşpınar halısı, Ağaçören cevizi, Karaman’ın Divle obruğu tulup peyniriyle, Niğde’nin obruk halısı, Bor söğürmesiyle, Nevşehir’ın kabak çekirdeği ve Avanos çömleğiyle YÖREX’te ziyaretçiyle buluşacağını kaydetti. Çandır, “Tüm İç Anadolu’lu hemşehrilerimi YÖREX’e çocuklarıyla bekliyoruz” dedi.  

Detaylar...

ANTALYA’DAN BARIŞ PLANI HAREKATI’NA DESTEK
Barış Planı Harekatı’na destek vermek amacıyla Türkiye genelinde eş zamanlı olarak Antalya’daki sivil toplum kuruluşlarının işbirliğinde ATSO Konferans Salonu’nda basın açıklaması yapıldı. Antalya Ticaret Borsası Başkanı Ali Çandır, AESOB Başkanı Adlıhan Dere, Antalya Serbest Muhasebeci ve Mali Müşavirler Odası Başkanı Tayfun Çavdar, Deniz Ticaret Odası Şube Başkanı Ahmet Çetin’in yanı sıra Türkiye Kamu-Sen, Memur-Sen, Hak-İş, Eğitim-İş, Türk-İş, Haber-İş Sen, Emekliler Derneği, TOBB Antalya Genç Girişimciler Kurulu, YÖRSİAD, MÜSİAD, KONSİAD, ALTINSİAD, AGC, TMMOB Elektrik Mühendisleri Odası, Jeoloji Mühendisleri Odası, Peyzaj Mimarları Odası, ANTGİAD, BAKSİFED, TÜMSİAD, Ziraat Odası şube başkanı ve temsilcilerinin katıldığı toplantıda ortak metni ATSO Başkanı Davut Çetin okudu. 81 İlde aynı anda tüm odalar ve borsalarla birlikte destek açıklamasını yaptıklarını belirten Çetin, hem ülke, hem de dünya kamuoyuna seslendiklerini dile getirdi. Ortak metinde şunlar kaydedildi: “Türkiye, 9 Ekim 2019’da Suriye sınırı üzerinde “Barış Pınarı” adı verilen sınır ötesi harekât başlatmıştır. Amaç, hem ülkemiz sınırlarının güvenliğini sağlamak, hem de ülkemiz ve bölge ülkeleri için tehdit oluşturan terör koridorunu ortadan kaldırmaktır. Bu bölgeyi PKK/PYD/YPG ve DEAŞ gibi terör örgütlerinden temizleyerek, Suriye halkını teröristlerin baskı ve zulmünden kurtarmak, bölgede huzur, güven ve barış ortamını yeniden tesis etmektir. Bizler devletimizin aldığı bu kararın arkasındayız ve destekliyoruz. Zira Türkiye, uluslararası kurallardan doğan hakkını kullanmıştır. Barış Pınarı Harekâtı, evrensel hukuk ve Birleşmiş Milletler Güvelik Konseyi terörle mücadele kararları ile BM Sözleşmesi’nde yer alan meşru müdafaa hakkı çerçevesinde başlatılmıştır. Suriye’nin toprak bütünlüğüne, egemenliğine ve siyasi birliğine saygı gösterilmektedir. Dolayısıyla bu harekât, meşrudur ve uluslararası hukuka uygundur. Ülkemiz özellikle Fırat’ın doğusunda sınırın ötesinde konuşlu terör örgütü unsurlarınca, son iki yılda yüzün üzerinde taciz ve hasmane eyleme maruz kalmıştır. Bu terör örgütleri, Suriye içinde ve Suriyelilere yönelik de saldırılar düzenlemektedir. Suriye’deki yerel halkın da terör örgütlerinin giderek artan insan hakkı ihlalleri, göçe zorlanma, taciz ve zulmüne karşı şikâyetleri ve tepkileri sürekli artmaktadır. Herkes artık şunu çok iyi görmelidir ki; masum insanları katleden ve ülkemizin güvenliğine de açık tehdit oluşturan terör gruplarına sessiz kalmamız beklenemez. TARAFIMIZ HUZURDUR, BARIŞTIR, KARDEŞLİKTİR Fırat Kalkanı ve Zeytin Dalı Harekâtıyla başlayıp devam eden tüm bu operasyonlarıyla Türkiye, terör örgütlerine ve destekçilerine gereken cevabı en güçlü şekilde vermektedir. Aynı zamanda da sivillerin ve masumların korunmasına azami dikkat gösterilmektedir. Zaten bunu hem Fırat Kalkanı hem de Zeytin Dalı harekâtlarında da gösterdik. Önceden terörün hâkim olduğu bölgede hayat normale döndü, barış ve huzur geldi. Yurtlarını terk etmek zorunda kalmış Suriyelilerin geri dönüşüne de zemin hazırlamış olduk. Türkiye’nin elinden gelen tüm imkânlarını bu bölgeler için nasıl seferber ettiğini de tüm dünya kamuoyu gördü. Çünkü biz inanıyoruz ki, gönül dünyasını ve insanları imar edemeyenler, yeryüzünü imar edemezler. Bizler Türkiye olarak yıkmaktan, yakmaktan yana hiç olmadık, olmayacağız. Bizim tarafımız huzurdur, barıştır, kardeşliktir. Türkiye’nin terörle mücadeleye dönük çabaları, etnik ve dini temizlik de dâhil olmak üzere, insanlığa karşı işlenen suç niteliğindeki PKK/PYD/YPG ve DEAŞ eylemleri nedeniyle yerlerinden edilmiş Suriyelilerin geri dönüşlerinin önünü açacak, Suriye’nin toprak bütünlüğü ve birliğinin korunmasına da katkıda bulunacaktır. Bu nedenle Türkiye’nin başlattığı her harekât, Suriyeli göçmenler, mazlum ve mağdur durumdaki yerel halk tarafından desteklenmektedir. Tüm bu gerçekler ışığında, uluslararası camiayı, teröre karşı ortak duruş sergileme ve evrensel insan haklarını bu bölgede hâkim kılma yönünde niyetlerini açık bir şekilde göstererek, ülkemize destek vermeye davet ediyoruz. Son olarak, şunu da herkesin bilmesini istiyoruz. Türkiye ve Türkiye ekonomisine yöneltilen tehditlere Türk milleti, iş dünyası ve sivil toplumu, bir ve beraber olarak en güzel cevabı verecektir. Bu tehditler karşısında bu vatanın her bir ferdi, Türkiye’nin geleceği için daha çok çalışacak, daha çok üretecektir. Üst kuruluşlarımız, yurtdışındaki muadilleri olan kurumlar ve üyesi oldukları uluslararası kuruluşlar nezdinde çalışmaya ve ülkemizin bu haklı duruşunu aktarmaya başladılar. Gün sessiz kalma değil, milli birlik ruhuyla, bir ve beraber olarak ses verme günüdür. PROVOKASYONLARA DİKKAT Öte yandan bütün vatandaşlarımızı, özellikle sosyal medyadaki bilgi kirliliği ve provokasyonlara karşı dikkatli olmaya çağırıyoruz. Bu bölgede yaşayanlar bizim komşumuzdur, kardeşimizdir. Aynı medeniyetin, aynı kültürün, aynı inancın mensupları olan bizler arasındaki kardeşlik ve komşuluk hukukunu kimse yok edemez. Aramıza kimse fitne ve fesat sokamaz, bizi birbirimize düşman edemez. Türkiye’nin iş dünyası olarak dualarımızla ve bütün gönlümüzle devletimizin ve kahraman askerlerimizin yanındayız. Türk Silahlı Kuvvetlerimizin bölgedeki terör unsurlarını yok edeceğine ve terör örgütlerini hezimete uğratacağına olan inancımız tamdır. Tüm şehitlerimize Allah’tan rahmet diliyoruz, mekânları cennet olsun. Yaralılarımıza acil şifalar temenni ediyoruz. Cenab-ı Hak Mehmetçiğimizi korusun, Ordumuzu muzaffer kılsın. Allah, yar ve yardımcımız olsun.”    

Detaylar...

81 İL YÖREX TE
Antalya Ticaret Borsası`nın (ATB) `Sizin Oraların Nesi Meşhur` sloganıyla Türkiye`nin yöresel ürünlerinin tanıtıldığı Yöresel Ürünler Fuarı YÖREX, 23-27 Ekim`de Antalya ANFAŞ Fuar Merkezi’nde başlıyor. Bu yıl ilk defa 81 ilin yer alacağı 10. YÖREX’te, katılımcılar bir günde Anadolu turu yapabilecek. TOBB’un desteğiyle ATB öncülüğünde Antalya’da düzenlenecek 10. YÖREX`in tanıtım toplantısı ATB Toplantı Salonu’nda yapıldı. Fuarın tanıtım toplantısına, ATB Başkanı Ali Çandır, Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkanı Davut Çetin, ANFAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bıdı, ATB Yönetim Kurulu Üyeleri Halil Bülbül ile Cüneyt Doğan ve ATSO Yönetim Kurulu Üyesi Erol Erkan katıldı. KRİZ VARSA ÇARE VAR Dünyanın ilk yöresel ürünler fuarı YÖREX’i 23-27 Ekim tarihleri arasında “Sizin Oraların Nesi Meşhur?” sloganıyla düzenleyeceklerini belirten Ali Çandır, 2008 yılında Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin “Kriz Varsa, Çare Var” kampanyasından hareketle yöresel ürünler projesi geliştirdiklerini bildirdi. YÖREX’in bu projenin bir etabı olduğunu belirten Çandır, “Yılda bir kez düzenlediğimiz bu fuarın yanı sıra yıl boyunca ülkemizin her köşesinde YÖREX adıyla paneller düzenliyor, bilgilendirme faaliyetlerinde bulunuyor, talep eden kurum ve kuruluşlara coğrafi işaret konusunda ücretsiz danışmanlık sunuyor, yasaların hazırlanmasına zemin hazırlıyor, yöresel ürünlerimizin ticarete kazandırılmasına gayret ediyor, coğrafi işaretlerin daha fazla yaygınlaştırılması için gönüllü bir biçimde çalışıyoruz” dedi. 11 yılda, yöresel ürünlerin ve coğrafi işaretlerin ülke gündemine alınmasına, yerel yönetimlerimizin bu konuda faaliyetlerde bulunmasına ve yerel kalkınma yolunun, yerinde kalkınmadan geçtiğinin anlaşılmasında önemli ölçülerde katkı sağladığını belirten Çandır, ”Yola çıktığımızda 109 adet olan coğrafi işaretli ürün sayımız bugünlerde 4 katın üzerinde artarak 12’si yabancı toplam 453’ye ulaşmıştır. Tescil için işlem gören 3’ü yabancı toplam 415 ürünü de kapsam içinde düşünürsek potansiyeli 2500-3000 civarında olan yöresel ürünlerimizin yaklaşık 3’te 1’ne tescil anlamında temas etmişiz. Coğrafi işaretli ürünlerimizin bu dönemde sadece 3’nün (Antep Baklavası, Aydın İnciri ve Malatya Kayısısı) AB’de tescil ettirilmesi ve 15 ürün de tescil aşamasında olması, bizler için bir bakımdan sevindirici diğer bakımdan ise kat etmemiz gereken daha çok yolumuzun olduğuna işaret etmektedir” diye konuştu. Türkiye’nin tescilli ürün ihracatıyla ilgili resmi bir istatistiği olmadığını, AB tescilli Aydın inciri, Gaziantep baklavası, Malatya kayısısı olmak üzere 3 ürününün ciddi bir ihracatının bulunduğunu kaydeden Çandır, “Ülkemizin dünyadaki yüzde 1’lik ortalama ekonomik konumunu göz önünde bulundurursak mevcut durumda coğrafi işaretli ürün ihracat değerimizin 2 milyar dolar civarında olması gerekmektedir. Ancak Eğer coğrafi işaret tescilli ürünlerin ihracatıyla ilgili müstakil bir istatistik tutulabilseydi bugün kesin rakamlar vermemiz mümkün olabilirdi” diye konuştu. COĞRAFİ İŞARET ENSTİTÜSÜ ŞART “Ölçemediğinizi yönetemezsiniz” diyen Çandır, ulusal ve uluslararası alanda coğrafi işaretli ürünlerimizin yönetimini ve gelişimini sürdürülebilir biçimde gerçekleştirmek için coğrafi işaretler enstitüsü kurulmasının zorunlu olduğunu dile getirdi. Fransa ve İtalya’da coğrafi işaretlerin 100 yılı aşkın bir geçmişe sahip olduğunu anımsatan Çandır, bu ülkelerde kooperatifçilik anlayışına da vurgu yaptı. Bundan sonra yöresel ürünlerin taahhütte bulunulan standartlarda üretilmesi, paketlenmesi ve depolanması, tüketicilere söz verilen biçimde sunulması, standart izleme, denetleme ve kayıt etme işlevlerinin hayata geçirilmesi gerektiğini kaydeden Çandır, “Diğer taraftan bu çalışmalarla birlikte; kamunun teşvik ve desteklerinde coğrafi işarete ilave önem vermesi (yani coğrafi işaretli ürünlere ve ticaretini yapanlara ilave kolaylıklar tanıması), bankaların bu konuda iş yapanlara düşük faizli krediler ve ilave kolaylıklar sağlaması, yerel yönetimlerin bu ürünlerin tüketimi ve tanıtımı için kaynak oluşturması, meslek kuruluşları, sivil toplum örgütleri ve medyanın bu işi sahiplenmesiyle gelecek on yıllık dönemde kendi potansiyelimizi katma değere dönüştürebileceğimizi ve 10 milyar dolarlık ihracat değerine ulaşabileceğimizi düşünüyorum” diye konuştu. Son 10 yılda yöresel ürünlerin artık çok daha bilinir ve ticarete konu olur hale geldiğini vurgulayan Çandır, “Fakat her geçen yıl üstüne koyarak gerçekleştirdiğimiz yöresel ürün kapsamlı faaliyetlerimizin bizlerde bıraktığı en dikkat çekici tortu, doğru bir iş yaptığımıza dair öz güvenimizi artırmak olmuştur. Bu duygu, hepimizin yöresel ürünlerle ilgili çalışma motivasyonunu artırmaktadır” dedi. 23-27 Ekim tarihlerinde düzenlenecek YÖREX’te, TOBB’un katkılarıyla üretici ve firmalara ulusal market zincirleriyle yüz yüze görüşme imkanı sağlayacaklarını belirten Çandır, “Yani ürünlerimizi ticarete konu edeceğiz. Kalkınma ajanlarımızın destekleriyle coğrafi işaretler konulu paneller ve tecrübe paylaşımı etkinleri düzenleyeceğiz. Sadece bu panellerde 36 farklı tecrübeyi ve bakış açısını göreceğiz ve faydalanacağız” dedi. Çandır, perakende sektöründe coğrafi işaretler, Tarım Ve İnovasyon Yeni Nesil Kırsal Kalkınma, Gastronomide Yaratıcı Şehir: Gaziantep Gastronomi ve Antep Örneği, Coğrafi İşaret Sisteminde Yönetişim, Denetim Ve Aile Çiftçiliği Temelinde Örgütlenme, Coğrafi İşaret, Kooperatifleşme Ve Gastronomi, Bölgesel Kalkınma İçin Yöresel Ürünler, Kırsal Kalkınmada Kooperatifçilik başlıklarında paneller düzenleneceğini bildirdi. ANFAŞ Fuar Merkezi’nde Coğrafi işaretli ve Cİ başvurusunda bulunmuş peynirlerin sergilendiği özel bir alan oluşturacaklarını belirten Çandır, “Herkesin bu konudaki potansiyelimizi görmesini arzuluyoruz. Bu alanda peynir atölyesi gerçekleştireceğiz. Özellikle çocuklarımız ve gençlerimizin peynirin nasıl yapıldığını görmelerini istiyoruz. Yani üretimi ve üretmeyi göstermek istiyoruz. Tadım etkinlikleriyle zenginliklerimizin farkını, tadanların öğrenerek bulmalarını diliyoruz” dedi. Çandır, Peynirin İzinde Zor Yollarda, Dünya Markası Bir Peynir Nasıl Yaratılır?, Peynir Deyip Geçmeyin başlıklı söyleşiler düzenleneceğini de bildirdi. Fuara 81 il, 20 kalkınma ajansı, 150 civarında oda ve borsa ve toplam 600 civarında katılımcının firma, kurum ve kuruluşun yer alacağını bildiren Çandır, “Son yıllarda illerimizin kendilerine has ürünlerini öne çıkarma faaliyetlerinden (Gastro Antep, Adana Lezzet Festivali, Alaçatı Ot Festivali vb.) son derece keyif aldığımı ve sayılarının artması gerektiğini ifade etmek isterim. Diğer taraftan bu faaliyetlerin toplu bir planlama ve koordinasyon içerisinde yapılır hale gelmesi, bölgesel ve ulusal düzeyde bir biriyle uyumlu ve tamamlayıcı sinejik bir ortamın oluşmasına katkı sağlayacağını düşünmekteyim” dedi. Çandır, ATSO Yönetim Kurulu Başkanı Davut Çetin’e, ANFAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bıdı’ya ve basın mensuplarına destekleri için teşekkür ederken, “23-27 Ekim tarihleri arasında herkesi bize ait olan yerli ve milli ürünlerimizi görmek, tatmak ve hissetmek için YÖREX’e davet ediyorum. 23 – 27 Ekim tarihlerinde YÖREX zamanı demenizi diyorum” dedi. EN ÇOK TAKLİT EDİLEN FUAR YÖREX`in her yıl gelişerek Antalya`nın en önemli markalarından biri olduğunu belirten ATSO Başkanı Davut Çetin, aynı zamanda Türkiye`de en çok taklit edilen ve Türkiye`nin her yerinde ismi kullanılan bir fuar olduğunu söyledi. Çetin, “En büyük şikayetlerimizden biri yöresel ürünlerle ilgili çok fazla pazar açılıyor ve bunlar ne hijyen barındırıyor ne de satılan ürünlerin çoğu yöresel ürün. Yerel yönetimlerimizin bu tip yöresel ürünler pazarlarına artık taviz vermemesi ve çok dikkat edilmesi gerekiyor" dedi. OTELCİLERE ÇAĞRI YÖREX kapsamında Antalya ve ilçelerinde yöresel ürünler mağazaları açılması gerektiğine de işaret eden Davut Çetin, kırsal turizme bu a nlamda destekler verilebileceğini söyledi. Peynirde Almanya`nın 4.6, Hollanda`nın 4.1, Fransa`nın 3.7 milyar dolar ihracatı olduğunu kaydeden Çetin, “Bizim peynir ihracatımız ise çok büyük potansiyelimiz olmasına rağmen 163 milyon dolar. Bunu markalaşma ve paketlemeyle yapabiliriz. İhracatın yolu markalaşmadan geçiyor. Sıradan bir ürünle yurtdışıyla rekabet edemeyiz. Antalya yılda 16 milyon turist ağırlıyor ve tanıtım için de elimizde çok büyük fırsat var. Eğer turizmciler destek verirse, her otelde bir stant açılabilir ve tanıtıma büyük katısı olur" diye konuştu. FUARLARA KONAKLAMA DESTEĞİ Almanya-Köln`de bir fuara katıldığını, fuar bitiminde otelde ücreti öderken, `Ne için gelmiştiniz` diye soru aldığını belirten ANFAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bıdı, fuar için geldiğini söyleyince otel ücretinde 50 Euro indirim yapıldığını söyledi. Bıdı, şehrin tanıtımı ve gelişimi için fuarların çok önemli olduğunu, bu şekilde Antalya`da da fuarların desteklenmesi gerektiğini dile getirdi. Her önüne gelenin yöresel ürün adı altında çarşıda pazarda yapmaya çalıştığını da belirten Bıdı, “Parkta bahçede bunların yapılmasının önüne geçilmesi gerekiyor" dedi.  

Detaylar...

EGE YÖREX’TE
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin (TOBB) desteğiyle Antalya Ticaret Borsası (ATB) öncülüğünde bu yıl 10’uncusu ANFAŞ Fuar Merkezi’nde düzenlenecek Yöresel Ürünler Fuarı YÖREX, doğu, batı, kuzey ve güneyin buluşma noktası haline geldi. Antalya Ticaret Borsası Başkanı Ali Çandır, 23-27 Ekim tarihleri arasında düzenlenecek YÖREX’e bu yıl ilginin çok yoğun olduğunu belirtirken Ege Bölgesi’nin de Güney Ege Kalkınma Ajansı, Zafer Kalkınma Ajansı, bölge oda ve borsalar ile firmaların katılımı ve desteğiyle YÖREX’te olacağını bildirdi. Binlerce yıllık Anadolu topraklarının onlarca medeniyete ev sahipliği yaptığını, değişik kültürlerin kaynaşma noktası haline geldiğini belirten Çandır, “Atalarımızdan bize süzülüp gelen yöresel ürünlerimize sahip çıkmak bizim en önemli sorumluluğumuz. Yöresel ürünleri ekonomiye kazandırarak kendi insanımıza iş, aş oluyoruz. Bu nedenle Yöresel Ürünler Fuarı önemli bir organizasyon” dedi. Çandır, YÖREX’e destek veren başta TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu olmak üzere, tüm oda borsalara, yerel yönetimler ve kalkınma ajansları ile firmalara teşekkür etti. EGE’NİN COĞRAFİ İŞARETLİ ÜRÜNLERİ YÖREX’TE Ege’nin bütün illerinin YÖREX’te stant açarak, yöresel ürünlerini tanıtacağını, iş bağlantısı için girişimde bulunacağını kaydeden Çandır, İzmir’in Sultani üzümü, lokması, kumrusu, boyozu, şambalisi, Ege inciri, Ege pamuğu, zeytin ve zeytinyağları, Urla sakız enginarıyla YÖREX’te olacağını bildirdi. Çandır, Manisa’nın Akhisar domat zeytini, kula leblebisi, Kırkağaç kavunu, mesir macunu, çekirdeksiz üzümü, Kütahya’nın çinisi, Simav el halısı, Tavşanlı leblebisiyle, Uşak’ın tarhanası, kilimiyle, Aydın’ın inciri, kestanesi, Söke körüklü çizmesi, kabak tatlısıyla, Muğla’nın saraylı tatlısı, dalyanları, Datça nurlu bademi, Ortaca limonu, Muğla beyazı mermeri, Alaçatı kurabiyesiyle, Denizli’nin yatağan bıçağı, Serinhisar leblebisi, Pamukkale traverteni, Buldan bezi, Kızılcabölük peştemaliyle, Afyonkarahisar’ın sucuğu, lokumu, pastırması, kaymağı, Sandıklı patatesi, haşhaşı, patatesli ekmeğiyle YÖREX’te ziyaretçiyle buluşacağını bildirdi.  

Detaylar...

GÜNEYDOĞU ANADOLU YÖREX’TE
Türkiye’nin ilk ve tek yöresel ürünler fuarı YÖREX, doğudan batıya, kuzeyden güneye yüzlerce yöresel ürünü Antalya’da buluşturuyor. Antalya Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Ali Çandır, TOBB’un desteğiyle bu yıl 10’uncusu düzenlenecek Yöresel Ürünler Fuarı YÖREX’in 23-27 Ekim tarihlerinde ANFAŞ Fuar Merkezi’nde gerçekleşeceğini belirtti. Antalya’nın YÖREX’le Anadolu’nun buluşma noktası haline geldiğini söyleyen Çandır, bu yıl YÖREX’te çoğunluğu coğrafi işaretli olmak üzere yüzlerce yöresel ürünün ziyaretçiyle buluşacağını bildirdi. Çandır, binlerce yılık geçmişe sahip yöresel ürün zengini Güneydoğu Anadolu’nun tüm illerinin YÖREX’te yerini alacağını belirtti. Dicle Kalkınma Ajansı, bölge oda borsalar ile firmaların katılımı ve desteğiyle Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ne has yüzlerce ürünün YÖREX’te olacağını vurgulayan Çandır, YÖREX’in büyümesinde emeği olan herkese teşekkür etti. BÖLGENİN COĞRAFİ İŞARETLİ ÜRÜNLERİ YÖREX’TE ATB Başkanı Çandır, Diyarbakır’ın karpuzu, örgü peyniri, burma kadayıfı, Karacadağ pirinci, Mardin’in sembuseki, bulguru, mercimeği, kahvesi, Gaziantep’in fıstığı, fıstık ezmesi, baklavası, Adıyaman’ın etsiz çiğ köftesi, Besni üzümüyle YÖREX’te olacağını bildirdi. Çandır, Şanlıurfa’nın biberi, çiğköftesi, sadeyağı, ciğer kebabı, meyan şerbeti, şıllık tatlısı, zerdesi, Batman’ın şam böreği, Sason çileği, Gercüş mazrone üzümü, cefan kavunu, Gercüş cevizli sucuğu, Sason bademi, ceviz ve balı, Siirt’in pervari balı, battaniyesi, fıstığı, zivzik narı, Mezopotamya’da dokunan ilk kumaş olan şal-sapik kumaşı, tayfi üzümü ile YÖREX’te ziyaretçiyle buluşacağını kaydetti. Çandır, Antalya’da yaşayan Güneydoğu’lu yurttaşları çocuklarıyla birlikte YÖREX’e beklediklerini söyledi.  

Detaylar...

KARADENİZ HASRETİ ÇEKENLER YÖREX’E
Antalya Ticaret Borsası (ATB) öncülüğünde Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin (TOBB) desteğiyle bu yıl 10’uncusu ANFAŞ Fuar Merkezi’nde düzenlenecek Yöresel Ürünü YÖREX, doğudan batıya kuzeyden güneye 81 ilin yöresel ürünlerine ev sahipliği yapacak. Karadeniz yüzlerce el emeği göz nuru ürünleriyle YÖREX’te yer alacak. Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı, Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı, bölge oda borsalar ile firmaların katkısı ve katılımıyla Karadeniz ürünleri YÖREX’te ziyaretçiyle buluşacak. KARADENİZ ŞÖLENİ Giresun tombul fındığı, Çarşıbaşı keşanı, Trabzon sürmene bıçağı, Tonya tereyağı, Trabzon kazaziyesi, Vakfıkebir ekmeği, Trabzon telkâriye ve hasırı, Hamsiköy sütlacı, Artvin Hopa laz böreği, Artvin yatık döneri, Rize bezi, Rize baston ekmeği, Rize çayı, Ordu Kabataş helvası, Ordu fındığı, Samsun simidi, Samsun Bafra nokulu, Çarşamba pidesi, Vezirköprü semaveri, Çarşamba kıvratması, Çarşamba ayakkabısı ve kasketi, Sinop Boyabat çemberi, Ayancık keten bezi, Kastamonu çekme helvası, Siyez bulguru, Taşköprü sarımsağı, Tosya bıçkısı, Tosya pirinci, Karabük Safranbolu lokumu, Safranbolu safranı, Bartın işi tel kırma, Zonguldak devrek bastonu, Çorum cevizi, Amasya çiçek bamyası, Amasya misket elması, Tokat kebabı, Turhal yoğurtmacı, Niksar cevizi, Erba yaprağı, Tokat bez sucuğu, Tokat yazması, Tokat acukası, Zile kömesi, Zile pekmezi, Bayburt tatlı çorbası, Bayburt lor dolması, Gümüşhane dut pestili, Kelkit zilli kilimi ile YÖREX’te olacak. ÇOCUKLARINIZLA GELİN Antalya Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Ali Çandır, bu yıl 10’uncu kez düzenlenecek YÖREX’in tam bir Anadolu şöleni olacağını bildirdi. Binlerce yıllık geçmişe sahip Karadeniz’in farklı coğrafyasıyla yüzlerce yöresel ürüne ev sahipliği yaptığını belirten Çandır, “Karadeniz’in bütün illerini yöresel değerleriyle YÖREX’te görmek mutluluk verici. Batıdan doğuya, kuzeyden güneye tüm illerin katılımıyla gerçekleşecek YÖREX, kültürlerin buluşma noktası olacak. 10 bin metrekare alanda 2 saatte Türkiye turu yapmak isteyenler YÖREX’e mutlaka gelmeli. Antalya’da yaşayan memleket hasreti çeken Karadenizlileri çocuklarıyla birlikte YÖREX’e bekliyoruz” diye konuştu. Çandır, bölgedeki kalkınma ajanları, oda ve borsalar, yerel yönetimler ile firmalara gösterdikleri ilgi nedeniyle teşekkür etti. Çandır, 23 Ekim Çarşamba günü ANFAŞ Fuar Merkezi’nde açılacak ve 5 gün sürecek YÖREX’e girişlerin ücretsiz olduğunu vurguladı.  

Detaylar...