Detaylar»
Mobil uygulama için seçim yapınız.
  Android Ios  
Borsam
Etkinlik Takvimi
Eylül Ekim 2017
pzt. sa. çr. prş. cm. cmt. pz.
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Ziyaretçilerimiz
IP Numaranız : 54.80.137.168
Şuan 44 kişi online
Bugün 423 kişi ziyaret etti.
Toplam Gösterim: 69283
Ankete Katıl
Borsamız organizasyonlarını hangi kanallardan takip ediyorsunuz?




Anket sonuçları için tıklayın    

Haberler

KALKINMA AJANSLARININ BAŞLATTIĞI YEREL KALKINMA ANLAYIŞINI DESTEKLİYORUZ
Kalkınma Ajansları çalıştayında konuşan TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, kamu-özel sektör diyaloğunun her platformda artarak devam etmesi gerektiğine işaret ederek, TOBB olarak kalkınma ajanslarının başlattığı yerel kalkınma anlayışına maddi ve manevi destek verdiklerini söyledi.Kalkınma Ajansları Çalıştayı, Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz ve 81 ilin oda ve borsa başkanlarının da katılımıyla Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) İkiz Kuleler de gerçekleştirildi. Çalıştay’ın açılışında konuşan TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, özel sektörü temsil eden oda ve borsalar ile Türkiye nin geleceği için büyük rol üstlenen kalkınma ajanslarının nasıl daha yakın çalışabileceğini tartışmak üzere bir araya geldiklerini ifade etti. Hisarcıklıoğlu, yerel değerlerin ve şehirlerin önemine dikkati çekerek, "Ankara dan karar alalım, Anadolu dan ses gelsin, dönemi bitti. Her ilimizin ihtiyaçları farklı. Yerel hedefler koymalı ve bu hedefler etrafında kenetlenmeliyiz" diye konuştu. YENİ MARKALAR ŞEHİRLER OLACAK Dünyanın yeni markalarının artık ülkeler değil şehirler olduğunu ifade eden Hisarcıklıoğlu, 1950 de dünya genelinde nüfusu 1 milyonun üzerine olan şehir sayısı 77 iken, bu rakamın 436 ya ulaştığını bildirdi. Hisarcıklıoğlu, son 60 yılda şehirlerin hızla büyüdüğünü belirterek, şunları kaydetti: "Bu şehirlerde toplamda 179 milyon insan yaşıyordu, bugün 1,4 milyar insan yaşıyor. 2025 e geldiğimizde nüfusu 1 milyonun üzerinde olan şehir sayısı 616 ya çıkacak. Bu şehirlerin toplam nüfusu ise 2,1 milyara yaklaşacak. Müthiş bir rekabet. Geride kalan şehir kaybedecek. Kendini gösterenler yarının yıldız şehirleri olacak." Şehirlerin bu rekabette öne çıkabilmek için 5 temel şartı sağlaması gerektiğini vurgulayan Hisarcıklıoğlu, bu şartları "nitelikli insan, yaşam kalitesi, özel sektör dostu iş ortamı, şehrin diğer şehirlerle ve ülkelerle bağlantısı, güçlü liderlik" olarak sıraladı. Hisarcıklıoğlu, kalkınma ajansları ile oda ve borsaların birlikte çalışmasının, yerelde özel sektör odaklı kalkınmayı hayata geçirmek ve küresel rekabette öne çıkmak adına önemli olduğunu söyledi. KALKINMA BAKANI CEVDET YILMAZ Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz ise konuşmasında, yeni bölgesel politika anlayışının rekabet ve hakkaniyet kavramları etrafında şekillendiğini belirterek, "Bu iki kavram yeni bölgesel politikamızın özünü oluşturuyor" dedi. Bakan Yılmaz, toplantının açılışında yaptığı konuşmada, son 12 yılda yapılan reformlarla Türkiye nin belli bir eşiğe geldiğini ifade etti. Onuncu Kalkınma Planı çalışmalarında ilk defa yerel düzeyden bilgi alındığını bildiren Yılmaz, yeni bölgesel politika anlayışı belirlediklerini söyledi. Yeni politikanın rekabet ve hakkaniyet kavramları etrafında şekillendiğini belirten Yılmaz, "Bu iki kavram yeni bölgesel politikamızın özünü oluşturuyor. Biz diyoruz ki bütün bölgelerimizin rekabet gücünü artıralım. İstanbul un da Şırnak ın da rekabet gücünü artıralım. Topyekün Türkiye yi rekabetçi hale getireceksek bunu yapmak zorundayız. Bir taraftan rekabet gücünü artıralım, bir taraftan da hakkaniyeti artıralım" diye konuştu.Yılmaz, yerel düzeyde kurumsallaşmanın sağlanmasını isteyerek, birçok ülkenin kalkınma ajansları gibi modelleri çok önce hayata geçirdiğini, Türkiye nin bu konuda geç kaldığını kaydetti. "AJANSLAR HERKESİN SAHİPLENMESİ GEREKEN YAPILAR" Kalkınma ajanslarına merkezi bütçeden 1,3 milyar lira, yerel düzeyden, belediyelerden 694 milyon lira, ticaret ve sanayi odalarından ise 24 milyon lira kaynak aktarıldığını anlatan Yılmaz, ticaret ve sanayi odalarının mali katkısının toplam içindeki payının yüzde 1,2 olduğunu söyledi. Yılmaz, şöyle konuştu: "Aslında mali boyut açısından çok büyük destek değil. Biz bunu özellikle koyduk. Sadece fikir ve faaliyet anlamında değil, mali anlamda da katılım olsun, bu çorbada sizin de tuzunuz olsun ki sahiplenme artsın. Buraya kendi kurumunuz olarak bakın. Özellikle oda ve borsalardan beklentimiz mali değil. Esas beklentimiz sahiplenme, özel sektör beklentilerinizi, taleplerinizi bu sisteme yansıtmanız ve ajansların doğru yöne gitmesinde sizin rehberlik etmeniz." Yılmaz, kalkınma ajanslarının değişik bakanlıkların yerelde yaptığı programlara da katkı sunacak önemli platformlar olduğunu kaydetti. Kalkınma ajanslarını, bölgesine göre farklılaştırmak istediklerini dile getiren Yılmaz, "Amacımız bir taraftan belli standartlar olsun ama bir taraftan da belli farklılaşmalar olsun. Ajanslar birbirinin kopyası olmasın" dedi. Eleştirilere açık olduklarını ifade eden Yılmaz, "Yapıcı eleştirilerinizle bu kurumsal yapıyı çok daha iyi bir noktaya çıkarırız. Her şey kanun demek değil. Kanunun yasaklamadığı her şey meşrudur, yapılabilir" diye konuştu.

Detaylar...

RENKLER VE YÖRELER FESTİVALİ NDE YÖREX TANITIMI
Normal 0 21 false false false TR X-NONE X-NONE Antalya Ticaret Borsası nın öncülüğünde TOBB un desteğiyle bu yıl 5 incisi 22-26 Ekim tarihlerinde düzenlenecek Yöresel Ürünler Fuarı YÖREX in tanıtım çalışmaları sürüyor. Muratpaşa Belediyesi ile Antalya Anadolu Hemşehri dernekleri Platformu nun işbirliğiyle düzenlenen Renkler ve Yöresel Festivali nde YÖREX tanıtımı yapıldı. Muratpaşa Kent Meydanı ndaki YÖREX standına ilgi yoğun oldu. İngilizce, Almanca, Rusça, Arapça olmak üzere 4 yabancı dilde YÖREX davetiyelerinin dağıtıldığı stantta, bazı firmalar fuara katılım için başvuruda bulundu. /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normal Tablo"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

Detaylar...

BAKANLARA YÖREX ZİYARETİ
Antalya da 22-26 Ekim 2014 tarihlerinde yapılacak 5. Yöresel Ürünler Fuarı nın (YÖREX) hazırlık çalışmaları sürüyor. Ankara da Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz ve Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Başkanı Bendevi Palandöken i ziyaret eden Antalya Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Ali Çandır,Yöresel Ürünler Fuarı na davet etti. Ali Çandır, 62. Hükümetin kabinesinde yer alan Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç ın tekrar göreve seçilmesinden dolayı duyduğu memnuniyeti dile getirirken, görevinde başarılar diledi. Çandır, Arınç a Yöresel Ürünler Projesi ni anlatırken, bu kapsamda bu yıl 5. düzenlenecek YÖREX e davet etti. Çandır, Arınç ın yakından takip ettiği Vakıf Zeytinliği projesiyle ilgili de bilgi verdi. Arınç, Çandır ın ziyaretinden duyduğu memnuniyeti dile getirirken, yöresel zenginliğin ekonomiye kazandırılmasının önemine dikkat çekti, fuar için başarılar diledi. ATB Başkanı Ali Çandır, Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz ı da ziyaret ederek, 62. Hükümetin kabinesinde yer alan Yılmaz a başarılar diledi. Bölgesel kalkınma ile ilgili görüşlerini Yılmaz a aktaran Ali Çandır, "Kalkınma Bakanlığı nın Yöresel Ürünler Projesine destek vermesi halinde daha sağlıklı yürüyeceğiz" dedi. Çandır, Yılmaz ı YÖREX e davet ederken, coğrafi işaretli Döşemealtı halısı hediye etti. Bakan Yılmaz, yöresel ürünlerin yerel ekonomi ve bölgesel tanıtım açısından önemli olduğunu belirterek, YÖREX e başarılar diledi. TESK BAŞKANI NI ZİYARETATB Başkanı Ali Çandır, Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Başkanı Bendevi Palandöken i ziyaret ederek YÖREX e davet etti. Ali Çandır, TESK inYÖREX i kurumsal olarak desteklediğini belirterek, bu desteğin devamını diledi. Çandır, önümüzdeki günlerde yapılacak TESK Genel Kurulu nda Palandöken e başarı diledi. Palandöken, küçük esnafın kalkınmasında yöresel ürünlerin önemine dikkat çekerek, YÖREX i desteklediklerini, desteklemeye de devam edeceklerini kaydetti. Çandır, ziyaretlerinde Antalya nın yöresel ürünlerini hediye etti.

Detaylar...

BAŞKAN TÜTÜNCÜ DEN ATB YE ZİYARET
Kepez Belediye Başkanı Hakan Tütüncü, Antalya Ticaret Borsası Başkanı Ali Çandır a nezaket ziyaretinde bulundu. Antalya Ticaret Borsası Meclis Başkanı Hüseyin Cahit Kayan, ATB Yönetim Kurulu Üyeleri Mahmut Ruhi Alpagot ve Halil Bülbül ün de hazır bulunduğu ziyarette Tütüncü, Kepez Belediyesi ile ATB nin geçen 5 yıl içerisinde önemli çalışmaları olduğunu belirterek, "Birlikte Kepez in kazanmasına yönelik sosyal çalışmalarımız oldu. Kepez de tarım alanları önemli bir yer tutuyor, Borsamızın tarımla ilgili yaptığı çalışmalara destek olduk, olmaya da devam ediyoruz" diye konuştu. Modern bir şehirde sivil toplum kuruluşlarıyla yerel yönetimlerin ilişkilerinin üst düzeyde olmasının şehre değer kattığını söyleyen Tütüncü, "Biz de STK larla birlikte hareket edip, birlikte yol yürümeyi kendimize düstur edindik. Bu dönem de inşallah birlik ve beraberlik içerisindeki çalışmalarımız devam edecek. Bizim beraberliğimizde kazanan Kepez, kazanan Antalya olacak" diye konuştu.VAKIF ZEYTİNLİĞİ NE HAS BAHÇEHakan Tütüncü, Vakıf Zeytinliği nin Antalya nın en önemli yeşil alanı olduğunu ve Kepez belediyesi sınırlarında bulunduğunu belirterek, Antalya Ticaret Borsası nın inisiyatif alıp bölgeyi sahiplenmesinin önemine dikkat çekti. Antalya da yaşayan ve Antalya ya gelen herkesin Vakıf Zeytinliği ni ziyaret etmesini çok önemsediklerini kaydeden Tütüncü, "Buranın marka değeri kazanması çok önemli" dedi. Vakıf Zeytinliği nde 100 bin metrekarelik alana Osmanlı ve Selçuklu has bahçesi yapmak istediklerini kaydeden Tütüncü, "İnşallah bu proje hayat bulursa Antalya ya gelen konukların Osmanlı ve Selçuklu has bahçelerini de gezme fırsatı olacak" dedi. VAKIF ZEYTİNLİĞİ CAZİBE MERKEZİ OLACAKAntalya Ticaret Borsası Başkanı Ali Çandır, Kepez Belediyesi ile sağlıklı ve üretken bir ilişki içerisinde olduklarını belirterek, yürütülen ortak projelerle Antalya ya katkı sağlandığını söyledi. Çandır, "Antalya ya pozitif katkı sağlayan herkese elimizden geldiği kadar destek oluyoruz. Birlikte hareket ederek bir şeyleri olgunlaştırmanın hazzı çok farklı bir duydu. El birliğiyle Vakıf Zeytinliği ni Antalya ya kazandırdık. Vakıf Zeytinliği, hem yeşil dokusuyla hem de Antalya daki kurumların birlikte hareket ederek oluşturdukları bir yapının simgesi. İmar planının tamamlanmasıyla Vakıf Zeytinliği ni Antalya ya gelen herkesin görmek istediği bir cazibe merkezi haline dönüştüreceğiz. Birlikte hareket edebilirsek pozitif değer üretebiliyoruz. Kepez Belediyesi ile bu işbirliğinin devamını diliyorum" diye konuştu. EKONOMİK KALKINMADA YEREL YÖNETİMLER ÖNEMLİAkdeniz Belediyeler Birliği Başkanlığı na seçilen Hakan Tütüncü yü kutlayan Çandır, BAGEV olarak ATB olarak kurumsal işbirliğinin sürmesini diledi. Akdeniz Belediyeler Birliği ile birlikte proje üretip hayata geçirme arzusunu da paylaşan Çandır, "Gelişen dünyada yerel yönetimler, çöpü toplayan, yolu yapan, suyu getiren yapının ötesine geçti. Ekonomik kalkınmada da yerel yönetimlerin önemli yeri var. İş dünyası ve yerel yönetimler bölgemizdeki insanlara iş, aş sağlamak için, kentin marka değerini artırmak için birlikte çalışacaklar" diye konuştu. Çandır, Tütüncü yü 22-26 Ekim tarihlerinde EXPO Center da yapılacak Yöresel Ürünler Fuarı na (YÖREX) davet etti.

Detaylar...

ENFLASYONDA TÜFE ENDİŞESİ
Antalya Ticaret Borsası ve Batı Akdeniz Ekonomisini Geliştirme Vakfı (BAGEV) Yönetim Kurulu Başkanı Ali Çandır, Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından açıklanan Ağustos ayı enflasyon verilerine ilişkin şu değerlendirmede bulundu: "TÜİK’in verilere göre, Ağustos ayında bir önceki aya göre, tüketici fiyat endeksinde yüzde 0,09, yurt içi üretici fiyat endeksinde ise yüzde 0,42 artış gerçekleşti. Yıllık enflasyon TÜFE’de yüzde 8,46, ÜFE’de yüzde 9,55 oldu. Ağustos ayında endekste kapsanan 432 maddeden 255 inin ortalama fiyatında artış, 113 ünün ortalama fiyatlarında ise düşüş gerçekleşti. Buna karşın 64 maddenin ortalama fiyatında ise herhangi bir değişim yaşanmadı. Özellikle TÜFE’deki değişmeye bakıldığında, söz konusu artışın bir önceki yılın aralık ayına göre yüzde 6,28, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 9,54 ve 12 aylık ortalamalara göre ise yüzde 8,46 olduğu görüldü. Ağustos ayında gerçekleşen TÜFE ve ÜFE rakamları karşılaştırıldığında ise, enflasyonun maliyet yönlü olduğu, maliyetlerdeki bu artışın ise ileriki dönemde tüketici fiyatlarına da yansıyıp artışa neden olabileceği endişesindeyiz. ÜRETİM ŞARTHükümet ve Merkez Bankası’na göre yılsonu hedefindeki sapmaya ve rakamlardaki iyileşmedeki gecikmeye, enflasyon üzerindeki payı yaklaşık yüzde 25 olan “gıda ve tarım fiyatları” neden olmaktadır. Ancak gerçekçi yaklaşıldığında üretime yönelik ekonomi politikalarının geliştirilmesi gerekliliği ortadadır. 62. Türkiye Cumhuriyeti Hükümet programında yer alan üretim kanallarının açılması iradesi, enflasyonla mücadeledeki kararlılıkta bir ipucu niteliği taşımaktadır. Programda, özellikle sanayi sektörünün de içinde yer aldığı bir üretim artışının fiyatların uzun vadeli seyrinin aşağı yönde hareketiyle sonuçlandıracağı öngörülmektedir. BATI AKDENİZ TÜRKİYE’Yİ GEÇTİTÜİK verilerine göre, Antalya, Burdur ve Isparta’nın yer aldığı Batı Akdeniz Bölgesi’nde Ağustos ayında TÜFE’deki artış bir önceki aya göre yüzde 0,17, bir önceki yılın aralık ayına göre yüzde 6,58, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 9,73, oniki aylık ortalamalara göre ise yüzde 8,50 oldu. Bu sonuçlar ışığında endeks değerleri diğer alt bölgelerle kıyaslandığında, Batı Akdeniz Bölgesi’nin fiyat artışı sıralamasındaki yerinin, hem aylık bazda hem de oniki aylık ortalamaları bazına göre 13. sırada olduğu söylenebilir. Bu sıralama bir önceki yılın Aralık ayına göre, yani ilk sekiz aylık bazda değerlendirildiğinde ise Batı Akdeniz Bölgesi 8. sırada yer almaktadır. Buna göre Ocak-Ağustos 2014 döneminde Batı Akdeniz Bölgesi 26 alt bölgenin içerisinde sekizinci en pahalı bölge olmuştur. BATI AKDENİZ’DE EĞİTİM ŞİMDİDEN ARTTIBatı Akdeniz Bölgesindeki Ağustos ayındaki fiyat değişimleri ana harcama grupları bazında değerlendirildiğinde ise; aylık en fazla fiyat artışı eğitim yüzde 4,29, lokanta ve oteller yüzde 2,15 ile gıda ve alkolsüz içecekler yüzde 1,61 gruplarında gerçekleşmiştir. Bu sonuçlarda mevsimsel etkiler olmakla birlikte, harcama gruplarındaki fiyat artışları sıralamaları Türkiye geneli sonuçlarıyla paralellik ve tutarlılık göstermektedir. Bölgede aylık en fazla fiyat düşüşünün olduğu gruplar ise giyim ve ayakkabı yüzde -6,53, alkollü içecekler ve tütün yüzde -0,48 ile ulaştırma yüzde -0,21 olmuştur. Bu değerlendirme yıllık bazda yapıldığında, yani bir önceki yılın aynı ayına göre gerçekleşen değişime bakıldığında ise, fiyat artışının en fazla olduğu harcama gruplarının lokanta ve oteller yüzde 18,5, gıda ve alkolsüz içecekler yüzde 15,31 ile eğitim 10,06 grupları olduğu söylenebilir. Son olarak yıllık bazda fiyat artışının en düşük olduğu harcama grupları; haberleşme yüzde 1,65, konut, su, elektrik, gaz ve diğer yakıtlar yüzde 4,1 ile alkollü içecekler ve tütün yüzde 4,68 şeklinde belirtilebilir. KİRAZ CEP YAKTI Türkiye genelinde Ağustos ayındaki fiyat artışları ürün bazında incelendiğinde yüzde 37,67 artışla kirazın, harcama grubu bazında incelendiğinde ise yüzde 14,73 artışla lokanta ve oteller grubunun zam şampiyonu olduğu söylenebilir. Ürün fiyat artışı sıralamasında sonraki sıralarda fiyatları yüzde 34,68 ve yüzde 21,01 artan limon ve salatalık gelirken, harcama grubunda bu sıralama yüzde 9,45 ve yüzde 9,08 artışla ulaştırma ile sağlık grupları şeklinde gerçekleşti. Geçtiğimiz ay fiyatı en az artan ürün yüzde 1,44 fiyat artışıyla dana eti, harcama grubu ise yüzde 1,53’lük bir artışla haberleşme oldu. EN ÇOK ARMUT UCUZLADITÜİK verilerine göre, Türkiye genelinde Ağustos ayında fiyatı düşen ürünlerin başında ise armut geldi. Armut un fiyatı yüzde 18,42 düşerken, bu ürünü fiyatı yüzde 18,37 oranında azalan kavun ile fiyatı yüzde 14,42 azalan karpuz izledi. Ağustos ayında gerçekleşen ÜFE rakamları incelendiğinde ise, 2014 yılı Ağustos ayında bir önceki yılın aralık ayına göre artış oranının yüzde 6,33, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 9,88 ve 12 aylık ortalamalara göre ise yüzde 9,55 olduğu görüldü. Sanayinin dört sektörünün bir önceki aya göre değişimleri; imalat sanayi ile su temini sektörlerinde sırasıyla yüzde 0,59 ve yüzde 0,39 artış, elektrik ve gaz sektörü ile madencilik ve taşocakçılığı sektöründe ise sırasıyla yüzde 0,80, yüzde 0,68 düşüş olarak gerçekleşti. ÜFE nin bir önceki aya göre en fazla artış gösterdiği alt sektörler ise gıda ürünleri yüzde 1,59, deri ve ilgili ürünler yüzde 1,54, ağaç ve mantar ürünleri (mobilya hariç) yüzde 1,47 alt sektörleridir. Buna karşılık ham petrol ve doğal gaz yüzde -3,10, diğer ulaşım araçları yüzde -2,76, ve kok ve rafine petrol ürünleri yüzde -2,00 bir ay önceye göre endekslerin en fazla gerilediği alt sektörler oldu."

Detaylar...

ET VE SÜT ÜRETİCİLERİ İSTİKRAR BEKLİYOR
Antalya Ticaret Borsası Kurban Bayramı öncesinde bölgedeki hayvancılık ve et ticaretinde yaşanan sorunlar ile çözüm önerilerini Et ve Canlı Hayvan Ticareti Sektörel Analiz toplantısında ele aldı. Akdeniz Üniversitesi Ziraat Fakültesi Zootekni Bölüm Başkanı Prof. Dr. M. Soner Balcıoğlu moderatörlüğünde düzenlenen toplantıya sektör temsilcilerinin yanı sıra ilgili kurumlardan temsilciler katıldı. Türkiye nin uzun vadeli hayvancılık politikasına ihtiyacı olduğunu belirten katılımcılar, süt fiyatı düşük et fiyatı yüksek bir piyasada hayvan varlığının her zaman sıkıntıda olacağına dikkat çekti. Hayvancılık sektöründe girdi maliyetlerinin yüksekliğinden yakınan katılımcılar, uzun vadeli politika üretmeden ithalat baskısıyla sektörün ilerleyemeyeceğini belirtti. Katılımcılar, Kurban Bayramı öncesinde hayvan sayısının yeterli olduğunu, fiyatların geçen yıla oranla fazla artmayacağını da belirtti. Sektörel Analiz Toplantısının açılışında konuşan Antalya Ticaret Başkanı Ali Çandır, son 10 yılda artan nüfusa oranla hayvan varlığının artmadığına dikkat çekerek, "Antalya nüfusunun ve turist sayısının yüzde 50 artışına rağmen hayvan sayımızın bu kadar artmadığını üzülerek görüyoruz" dedi. Türkiye de kişi başı et tüketiminin yıllık 13 kilogram olmasının gelişen Türkiye hedefiyle örtüşmediğine dikkat çeken Çandır, "Bizim ucuza et tüketmemiz için karar vericilerin uzun vadeli tutarlı politika üretmesi lazım" dedi. Son verilere göre ülkede büyük ve küçük baş hayvan sayısının geçmiş yıllara oranla az olduğunu söyleyen Çandır, kanatlı hayvan sayısında yaklaşık iki katı bir artış olduğunu kaydetti. Çandır’ın verdiği bilgilere göre, Türkiye’de 1991’de küçük ve büyükbaş hayvan sayısı 63 milyon civarındayken 2013’te bu sayı 53 milyon civarında oldu. Çandır, nüfus artışı göz önünde bulundurulduğunda kişi başına düşen birim hayvan sayısının azaldığına dikkat çekti.DÜŞÜK GELİR GRUBU NASIL ET YİYECEK Moderatör Prof. Dr. Murat Soner Balcıoğlu hayvancılığın sorunlu olan bir sektör olduğunu belirterek, "Maalesef hayvancılık hep ithalatla gündeme gelmiştir" dedi. Geçen zaman içerisinde Türkiye de hayvan sayısının azaldığına dikkat çeken Balcıoğlu, "Sektörün sancıları hiçbir zaman bitmedi. Tüketici memnun değil, üretici memnun değil" dedi. Hayvancılığın gelişmenin en önemli kriterlerinden biri olduğunu, gelişmişlikle hayvansal ürün tüketiminin paralel olduğunu ifade eden Prof. Dr. Balcıoğlu, Türkiye de et tüketiminin yetersizliğine dikkat çekti. Türkiye de ne zaman et krizi çıksa ithalatın gündeme geldiğini belirten Balcıoğlu, "Geliri düşük insanlara eti nasıl ucuza yediririz, ithalat olmadan nasıl eti sofralara ulaştırırız, bunun çaresine bakmak lazım" dedi.ET SEKTÖRÜ İKİ İLERİ BİR GERİAntalya Kırmızı Et Üreticileri Birliği Başkanı İlhan Ayhan, et sektörünün 30 yıldır istikrarı yakalayamadığını belirterek, "Et sektörü iki ileri bir geri gidiyor. Öyle bir dönem oluyor ki çok iyi para kazanıyoruz, öyle bir dönem oluyor ki tahmin edemeyeceğimiz kadar zarara uğruyoruz. Derdimiz çok para kazanmak değil. Derdimiz sattığımız danayı 6 ay sonra kaça alabileceğimizi kestirmek. Gözü kapalı şekilde bir yolda yürüyoruz. Üretici istikrar istiyor. İthalatla terbiye edilmeye çalışılıyoruz, ithalat hiçbir zaman bu ülkede çözüm olmadı sadece günü kurtardı" diye konuştu. Girdi maliyetlerinin yüksekliğinden yakınan İlhan Ayhan, "Dünyanın hiçbir yerinde girdi maliyetleri bu kadar yüksek değil" dedi. ETTEN ELİMİZİ ÇEKİYORUZVeteriner Hekimler Odası Antalya Şube Başkanı Muammer Saygılı, et sektöründe üreticinin üretimden kaçtığını belirterek, "Neden kaçıyor? İstikrarsızlık, güvenemiyor. Sürdürülebilir bir hayvancılık politikamız yok. Bakanlık öncelikle kısa vadede, uzun vadede uygulayacağı politikaları hazırlasın ki üretici önünü görsün" değerlendirmesinde bulundu. "2011 yılında hayvan ithalatına verdiğimiz miktar, aynı dönemde hayvancılık desteğine verdiğimiz miktarın 2,5 katı" diyen Saygılı, "Bunu üreticiye versek, Türkiye nin hayvancılık durumu böyle mi olurdu?" diye konuştu. Saygılı, Tarım Bakanlığı nın ABD ve AB nin stratejik gördüğü hayvancılığı tarımın alt kolu olarak gördüğünü belirterek, bu yaklaşımdan vazgeçilmesini istedi. 44 milyon hektarlık mera alanının 12 milyon hektara indiğine dikkat çeken Saygılı, uygulanan politikalarla aile işletmeciliğinin de önünü kesildiğini söyledi. Bütünşehir Yasası yla birlikte hayvancılığın yoğun yapıldığı yerlerde hayvancılık yapmanın zorlaşacağını kaydeden Saygılı, "Hayvancılığı zor bir dönem bekliyor" dedi. Girdi maliyetlerinin yüksekliğinin bir nedeninin de ithalat olduğunu söyleyen Saygılı, "2011-2012 de yurtdışından aşı ithalatımız bile 1,5 milyar doları buluyor. soyasından tutun yem katkı maddeleri ilaç hepsi dışarıdan alınıyor. Bu girdilerle üretim zor" diye konuştu. ASGARİ ÜCRETLE ET TÜKETİLEMEZKasaplar Odası Başkanı Osman Yardımcı, asgari ücretle çalışan bir işçinin 20-30 TL ye et alıp tüketemeyeceğini belirterek, ette istikrarlı bir politika izlenmesini istedi. Osman Yardımcı, Kurban Bayramı nın yaklaştığını belirterek, kurban fiyatların bakanlığın belirttiği yönde olacağını söyledi. Önceki yıllarda bakanlık tarafından belirlenen rakamların üzerine kilo fiyatına 2 lira gibi bir fazlalık koyarak 12 lira olarak açıkladıkların hatırlatan Yardımcı, ayrıca ek hizmet bedeliyle birlikte 14 liradan alıcıya ulaştırıldığını söyledi. Yardımcı, bu yıl da beklentilerin bu civarda olduğuna değindi.ÇİFTÇİLİK AYAKLAR ALTINDADamızlık Sığır Yetiştiricileri Birliği Başkanı Metin Yaraşcı, et sektörünün göbeğinden tarıma bağlı bir sektör olduğunu belirterek,"Biz öncelikle tarımı el almalıyız" dedi. Sübvansiyonların yerinde ve yeterli olmadığına dikkat çeken Yaraşcı, "Maalesef Türkiye de çiftçilik ayaklar altında. Artık çiftçi de üreteyim mi üretmeyeyim mi diye düşünüyor" dedi. ATSO Meclis Üyesi Hasan Taş, Türkiye nin milli hayvancılık politikası bulunmadığını ifade ederken, "İthalatçı ülke mi olacağız, üretici mi ülke olacağız öncelikle bizim buna karar vermemiz lazım. Buna karar vermediğimiz sürece doğru politikalar geliştiremeyiz" dedi. Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğü Şube Müdürü Gürsel Coşkun, Bakanlığın yeterince destekleme verdiğini ancak desteklemeden yararlanan üretici sayısının az olduğunu kaydetti. Coşkun, "Hayvancılık sübvanse ediliyor ama üreticiye ulaşamıyor, destek var ama alıcı yok" dedi. GİRDİ FİYATLARI YÜKSEKATB Canlı Hayvan ve Et Ticareti Meslek Komitesi Başkanı Süleyman Kaçaroğlu, girdi fiyatlarının yüksekliğinden yakınırken, üretici Erol Küpeli, etin kilogramının ABD, AB den 12 TL ye ithal edilirken, yerli üreticinin 22 TL ye et satabildiğini belirterek, "Ucuz ithalat varken neden benden alsın" dedi. İthalat baskısıyla et üreticilerinin zarar ettirildiğini söyleyen Küpeli, dışarıdan ithal edilen ette kalite problemi olduğunu söyledi. Küpeli, "Etimiz ve sütümüz Avrupa sütüne, etine göre içerik olarak lezzetli ve değerli ama pahalıya mal oluyor. Bu ortamda da bizden rekabet bekliyorlar. İstikrar istiyoruz, yoksa önümüzü göremiyoruz" dedi. KURBAN SIKINTISI YOKKurban Bayramı öncesi şehirdeki hayvan sayısı ve fiyatlarına yönelik görüş belirten Damızlık Koyun Keçi Yetiştiricileri Birliği Başkanı Zeliha Öztürk de geçen yıl 10 bin 431 büyükbaş, 155 bin küçükbaş hayvan kesimi yapıldığını, bu yılki Kurban Bayramı nda ise 12 bin büyükbaş, 158 bin civarında da küçükbaş kesiminin planlandığını söyledi. Koyun-keçi konusunda herhangi bir sıkıntı yaşanmayacağını dile getiren Öztürk, elde fazladan hayvan olduğunu aktardı.

Detaylar...

TOBB BAŞKANI HİSARCIKLIOĞLU NDAN YÖREX E TAM DESTEK
Türkiye nin en büyük yerel ürün fuarı olan Yöresel Ürünler Fuarı (YÖREX) 22 Ekim de kapılarını ziyaretçilere açacak. Antalya EXPO Center da Anadolu nun yerel lezzetleri, el emeği göz nuru ürünlerinin sergileneceği, tanıtılacağı, pazar aranacağı YÖREX e 81 ilin katılımı bekleniyor. TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, yöresel ürünlerin zenginliğe dönüştürülmesi için markalaşma çalışmalarının yapılması gerektiğini belirterek Yöresel Ürünler Fuarı na sahip çıktı.TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, Antalya Ticaret Borsası öncülüğünde bu yıl "Sizin oraların nesi meşhur" sloganıyla 5 incisi düzenlenecek Yöresel Ürünler Fuarı YÖREX in Anadolu nun bütün değerlerini bir araya getireceğini kaydederek, "Türkiye’nin dört bir tarafından, illerimizin ve ilçelerimizin yöresel ürünleri, marka değerleri YÖREX te tanıtılacak. Bu fuar, benim çok önemsediğim bir organizasyon. Bizim petrolümüz ve doğalgazımız yok. Ama topraklarımızdan çok daha kıymetli zenginlikler fışkırıyor. Gıda ürünlerinden el emeği, göz nuru işçilikle yapılmış ürünlere, sanayi mamüllerinden el sanatlarına, tekstil, kilim, oymacılığa kadar 3 binden fazla yöresel ürünümüz var. Emin olun bu zenginlik, bu kalite başka bir milletin elinde olsaydı, sırf bu markalarla zengin olurdu" diye konuştu.YÖREX’in yerel değerlerin ekonomiye kazandırılması için iyi bir fırsat olduğunu ifade eden Hisarcıklıoğlu, illerdeki oda ve borsaların buna sahip çıkmasını istedi. Hisarcıklıoğlu, “YÖREX le bir yandan ürünlerin tanıtımını yaparken, diğer yandan bu ürünlerin markaya ve ticari değere dönüşmelerini sağlıyoruz. Aslında bu Fuar maya tuttu. Bakın Fuarımıza Van’dan katılan yerel bir lokumcu, tam 80 otele ürünlerini sattı. Gelibolu Mevlevi tatlısı, Türk Hava Yolları’nın sağlayıcı firması ile anlaşarak menüye girdi. Yani, yılda 30 milyondan fazla yerli-yabancı artık Gelibolu’nun Mevlevi tatlısını yiyor" dedi. Hisarcıklıoğlu, fuarın uluslararası bir alana taşınması gerektiğini belirterek, TOBB un başından beri fuara her türlü desteği verdiğini ve vermeye de devam edeceğini söyledi.-50 milyar dolarlık ticaret hacmiAntalya Ticaret Borsası (ATB) ve Batı Akdeniz Ekonomisini Geliştirme Vakfı (BAGEV) Yönetim Kurulu Başkanı Ali Çandır da, coğrafi işaretli yöresel ürünlerin dünya ticaretinde 50 milyar dolaklık hacme sahip olduğunu belirterek, "Her geçen yıl bu hacim artmaktadır. Bu potansiyeli biz de değerlendirmeliyiz" dedi.

Detaylar...

YEREL KALKINMANIN ANAHTARI: YÖRESEL ÜRÜNLER
Yöresel ürünlerin markalaşması ve ticari değer kazanması yolunda önemli bir buluşma noktası haline gelen Yöresel Ürünler Fuarı YÖREX in Trakya Bölgesi tanıtım toplantısı Edirne Ticaret Borsası ev sahipliğinde yapıydı. Antalya Ticaret Borsası Başkanı Ali Çandır, Edirne Ticaret Borsası Başkanı Özay Öztürk, ETB Meclis Başkanı Fedai Canım, Edirne Vali Yardımcısı Nedim Özırmak, Edirne Esnaf ve Sanatkarları Odaları Birliği Başkanı Emin İnağ ile Edirne, Kırklareli ve Tekirdağ illerinde bulunan 10 oda ve borsanın başkanları, genel sekreterleri ve Trakya Kalkınma Ajansı temsilcilerinin katılımlarıyla gerçekleştirilen tanıtım toplantısı kapsamında “Yerel Kalkınmanın Anahtarı: Yöresel Ürünler” başlıklı panel de gerçekleştirildi. Panelin açılışında konuşan Edirne Ticaret Borsası Başkanı Özay Öztürk, panelin yerel kalkınma açısından büyük önem taşıyan yöresel ürünler konusunda bilgilenme fırsatı vereceğine inandığını kaydetti. Öztürk, Anadolu ile Avrupa arasında köprü olan Trakya da bir çok yöresel ürün bulunduğunu, bunları ekonomiye kazandırmak için çalıştıklarını kaydetti. "100 MİLYAR AVRA LUK KÜRESEL PAZAR" Antalya Ticaret Borsası Başkanı Ali Çandır, yöresel ürünlerin dünya ölçeğinde 100 milyar Avro luk parasal değere sahip olduğunu belirterek, Türkiye’nin bu pastadaki payını arttırmak gerektiğini vurguladı. Çandır, "Sizin Oraların Nesi Meşhur?" sloganıyla bu yıl 5 incisi 22-26 Ekim 2014 tarihlerinde Antalya da düzenlenecek YÖREX in doğudan batıya, güneyden kuzeye Anadolu nun değerlerini buluşturacağını söyledi. Yöresel ürün zengini Trakya bölgesini YÖREX e davet eden Ali Çandır, "Türkiye nin tüm renklerini aynı çatı altında bir araya getirerek ekonomiye kazandırma hedefindeyiz" dedi. YÖREX in ATB nin Yöresel Ürünler Projesi kapsamında düzenlediği bir organizasyon olduğunu belirten Çandır, yöresel ürünlerin değerini artırmak, yöresel ürünlere dikkat çekmek, coğrafi işaret tescilleriyle yöresel ürünlerin koruma altına alınmasını sağlamak, yereldeki üreticinin cesaretlendirilip yerel ürünlerin üretimini teşvik etmek amacıyla bölge oda ve borsaların desteğiyle de "Yerel Kalkınmanın Anahtarı: Yöresel Ürünler Panelini" düzenlemeye devam edeceklerini söyledi. Çandır, "Yöresel ürünler sadece ekonomik değeri olan ürünler değil, bu toprakların bizlere emanetidir. Bunları geliştirerek gelecek nesillere aktarmak hepimizin boynunun borcudur" diye konuştu. Türk Patent Enstitüsü Uzman Yardımcısı Ebru Bilgin Solmaz, TOBB Türkiye Patent ve Marka Vekilleri Meclisi Başkan Yrd. Belgin Sağdıç ve Antalya Ticaret Borsası Coğrafi İşaretler Uzmanı Dr. Rana Demirer’in konuşmacı olarak katıldığı panelde, menşe adı koruması ile mahreç işareti arasındaki farklar, coğrafi işaret tescili süreçlerinde son yıllardaki gelişmeler; başvuru yapılırken dikkat edilmesi gereken konular anlatıldı. Panelde, Edirne Beyaz Peyniri’nin Mahreç İşareti ile tescillenme süreci örnek olay olarak ele alındı ve tartışıldı. Tescil başvurusu ile ilgili prosedür hakkında detaylı bilgilerin verildiği panelde dinleyiciler, tescil işlemlerinin maliyetlerinden, üretim yapanların ticari haklarının korunmasıyla ilgili uygulamalar hakkında bilgi sahibi oldu.

Detaylar...

30 AĞUSTOS ZAFER BAYRAMI KUTLU OLSUN
Antalya Ticaret Borsası (ATB) ve Batı Akdeniz Ekonomisini Geliştirme Vakfı (BAGEV) Başkanı Ali Çandır’ın30 Ağustos Zafer Bayramı nedeniyle yayımladığı kutlama mesajı:        “30 Ağustos 1922 tarihi ordumuzun onurlu direnişi ile bağımsızlık ve vatan sevgisinin yüceliğini dünyaya kabul ettirdiği, Türk Milleti için umutsuzluğun sona erdiği, halkımızın insan olmanın onurunu ve erdemini yaşadığı, yeni ve aydınlık bir döneme girdiği tarih olmuştur. Ülkemiz bugün demokraside, ekonomide, ulaşımda, teknolojide, eğitim ve sağlıkta kat ettiği mesafelerle, adalete, hukuk devleti ilkesine, insan hak ve hürriyetlerine olan bağlılığıyla muasır medeniyetlerin üzerine çıkma hedefine her zamankinden çok daha yakındır.       Bugün hepimize düşen görev, Cumhuriyetimize ve kazanımlarına hassasiyetle sahip çıkmak, ülkemizi uygarlık yarışında en üst sıralara taşımak olmalıdır.Bu büyük ve emsalsiz zaferi bize armağan eden, başta Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşları olmak üzere, haklı olmanın verdiği inançla gözünü kırpmadan şehit olan kahramanlarımızı bir kere daha rahmet ve minnetle anıyor, 30 Ağustos Zafer bayramını en içten dileklerimle kutluyorum.”

Detaylar...

Doğu Karadeniz YÖREX te
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği nin desteğiyle Antalya Ticaret Borsası öncülüğünde bu yıl 5 incisi 22-26 Ekim 2014 tarihlerinde Antalya EXPO Center de düzenlenecek Yöresel Ürünler Fuarı nın (YÖREX) hazırlık çalışmaları devam ediyor. Antalya Ticaret Borsası nın Samsun Ticaret ve Sanayi Odası ev sahipliğinde düzenlediği toplantıya Antalya Samsun Ticaret Borsası, Vezirköprü Ticaret ve Sanayi Odası, Bafra Ticaret Borsası, Bafra Ticaret ve Sanayi Odası, Terme Ticaret Sanayi Odası, Karabük Ticaret Sanayi Odası, Amasya Ticaret Sanayi Odası, Havza Ticaret Sanayi Odası ndan temsilciler katıldı. YÖREX in yerel değerlerin ekonomik değer kazanması için önemine dikkat çeken katılımcılar, Doğu Karadeniz in ürünleriyle YÖREX te yer alacağını söyledi. Çarşamba kıvratması, gevrek simidi, sekiz köşeli kasketi, Bafra pidesi, nokulu, kaymaklı lokumu, pirinci, Terme nin pidesi, pirinci, Vezirköprü nün semaveri, Samsun simidi, pidesi lokumuyla, Ladik fasulyesiyle YÖREX te yer alacak.

Detaylar...

İstanbul YÖREX te
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği nin desteğiyle Antalya Ticaret Borsası öncülüğünde bu yıl beşincisi 22-26 Ekim de düzenlenecek Yöresel Ürünler Fuarı nın (YÖREX) bölge tanıtım toplantıları devam ediyor. YÖREX İstanbul tanıtım toplantısı İstanbul Ticaret Borsası ev sahipliğinde yapıldı. Toplantıya İSTİB Yönetim Kurulu Başkanı Ç.Ali Kopuz da katıldı. Antalya Ticaret Borsası heyeti ve fuar organizasyon ekibi tarafından yapılan sunumda YÖREX Yöresel Ürünler Fuarının katılımcılar ve ülke ekonomisi açısından sağladığı faydalar anlatıldı. ATB heyeti, 81 ilin buluşacağı YÖREX te yöresel ürün şöleni yaşanacağını kaydetti. KANLICA YOĞURDUİstanbul Ticaret Borsası Başkanı Ç. Ali Kopuz, yöresel ürünlerin korunmasının önemine dikkat çekerek, özellikle Avrupa ülkelerinin yöresel ürünlerin önemini kavradığını ve ekonomiye kazandırdığını belirtti. Bir çok kamu kurum ve kuruluşunun yanında, onlarca işletmenin katıldığı fuara ilginin her geçen gün arttığı belirten Kopuz, YÖREX in uluslararası alana taşınması gerektiğini vurguladı. Kaybolmaya yüz tutmuş yöresel ürünlerin hatırlanması ve ticari olarak değerlendirilmesi, ekonomiye kazandırılması için Yöresel Ürünler Fuarı nın iyi bir organizasyon olduğunu belirten Kopuz, İstanbul un da fuarda yerel değerleriyle bulunacağını söyledi. İstanbul un Vefa Bozası, Hacıbekir Lokumu, Kanlıca yoğurdu ile YÖREX TE olması bekleniyor.

Detaylar...

ATB Meclisi nin gündemi Rusya
Antalya Ticaret Borsası Ağustos ayı Meclis toplantısı Meclis Başkanı Hüseyin Cahit Kayan başkanlığında yapıldı. Antalya Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Ali Çandır, meclise yönetimin bir aylık çalışmaları hakkında bilgi verdi. Çandır, Antalya Ticaret Borsası nda en çok tescil işleminin süt, kiraz, buğdayda kaydedildiğini bildirdi. Antalya Ticaret Borsası nda işlem hacminin geçen yılın temmuz ayına göre yüzde 29 artış gösterdiğini kaydeden Ali Çandır, işlem hacminde yılbaşından itibaren de yüzde 28 lik artış görüldüğünü bildirdi. Çandır, "Tescil işlemlerinin artmasına rağmen hala Antalya da bize kayıtlı olmayan ve tescil işlemi yapamayan firmalar var, bununla ilgili çalışmalarımız devam ediyor" dedi. Antalya Ticaret Borsası nın üye sayısının her geçen gün arttığına işaret eden Ali Çandır, kaliteli hizmet anlayışıyla çalıştıklarını kaydetti. RUSYA PAZARI İYİ DEĞERLENDİRİLMELİATB Meclisi nde Rusya nın Avrupa Birliği ülkelerine yönelik ambargo kararı gündeme geldi. Meclis üyeleri, Rusya nın AB ülkelerinden ithalatı durdurmasının Türkiye için iyi bir fırsat olduğu ancak bunun iyi değerlendirilmesi gerektiğini kaydetti. Antalya Ticaret Borsası Başkanı Ali Çandır, bu dönemin Rusya pazarında sağlıklı bir yer edinmek için bir fırsat olduğunu belirterek, bazı uyarılarda bulundu. Ehil olmayan firmaların ihracatı olumsuz etkileyebileceği bunun da Türkiye nin imajını zedeleyeceğini belirten Ali Çandır, bir çok ilden Antalya ya Rusya ya gönderilmek üzere ürün talebi olduğuna dikkat çekti. Süt, beyaz et ve yumurta ihracatı için Rusya nın iyi bir pazar olacağını vurgulayan Ali Çandır, Türkiye den yoğunlukla yaş meyve ve sebze ithalatı yapan Rusya nın Türk beyaz et, süt ve yumurta ürünlerini tanıma fırsatı bulacağını belirtti. Avrupa nın diplomatik yollarla Rusya nın ambargoyla ilgili kararını kısa sürede gidereceğini kaydeden Çandır, söz konusu ortamın iyi değerlendirilmesi gerektiğini vurguladı. Çandır, "Bugüne kadar iki ülke arasında gümrüklerde yaşanan sorunların halledilmesi için de bu dönem iyi değerlendirilmelidir. Rusya pazarında, başta beyaz et ve süt ürünleri olmak üzere tüm gıda ürünlerinde sağlıklı bir yer edinme fırsatını iyi değerlendirmeliyiz" diye konuştu.

Detaylar...