DUYURULAR +Tümünü Gör
Detaylar»
Mobil uygulama için seçim yapınız.
  Android Ios  
TÜRİB
Etkinlik Takvimi
Nisan Mayıs 2020
pzt. sa. çr. prş. cm. cmt. pz.
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Ziyaretçilerimiz
IP Numaranız : 34.231.21.83
Şuan 22 kişi online
Bugün 326 kişi ziyaret etti.
Toplam Gösterim: 121918
Ankete Katıl
Borsamız organizasyonlarını hangi kanallardan takip ediyorsunuz?




Anket sonuçları için tıklayın    

Haber Detayları

ANADOLU’NUN RUHUNU TAŞIYAN YÖREX 5. KEZ KAPILARINI AÇTI - 23.10.2014



Antalya Ticaret Borsası’nın TOBB’un desteğiyle bu yıl 5’incisini düzenlediği Yöresel Ürünler Fuarı YÖREX kapılarını açtı. Antalya Expo Center daki fuarın açılışına, Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz, TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı Müsteşarı Vedat Mirmahmutoğulları. Antalya Valisi Muammer Türker, Türk Patent Enstitüsü Başkanı Prof. Dr. Habip Asan, BM FAO Temsilcisi Yuriko Shoji, Isparta ve Burdur valileri, belediye başkanları, Ak Parti Antalya Milletvekili Sadık Badak, MHP Antalya Milletvekili Mehmet Günal, ATSO Başkanı Çetin Osman Budak ve çok sayıda siyasi, kamu kurum temsilcileri katıldı.
22-26 Ekim tarihleri arasında sürecek olan YÖREX Fuarı nın açılışı, Türkiye nin yedi bölgesini temsil eden halk oyunları gösterileriyle başladı.

ANADOLU NUN RUHU BURADA
81 ilin YÖREX’te buluştuğunu dile getiren TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, “Anadolu nun ruhu burada. YÖREX in beşincisi ve hepsinde buradaydım. Bu fuarlar sayesinde ürünlerin markalaşması sağlanıyor. Marka olunca ne faydası var? Eğer bir ürün marka değilse değeri 1 lira, marka haline getirdiysen 10 lira. Ürünü markalaştırdığın zaman zenginlik demektir. Esas buradaki amaç yöresel ürünlere sahip çıkmanın yanında, zenginleşmenin anahtarıdır. Bu devirde zenginleşmenin anahtarı ürününü marka yapmaktır. Laleyi kaptırdık Hollanda ya, sırf lale soğanından Hollanda nın geliri 1 milyar dolar. Markalaştırmış, Hollanda lale soğanı diyor. Aslında herşeyiyle bizim. Fakat onlar markalaştırmış. Geçen yıl bu fuarda sergilenen ürünler THY mönüsüne girdi. Buradaki ürünler artık ticari değer bulmaya ve markalaşmaya başladı. Bu odalar, borsalar ne iş yapar. İşte YÖREX i düzenleyip şehrinin ürünlerinin markalaşmasını sağlıyor. Daha ne yapacak oda, borsalar" dedi. Hisarcıklıoğlu, Antalya nın önümüzdeki yıl Expo 2016 nın yanı sıra, bu aylarda dünya liderlerinin katılacağı G 20 zirvesi ve dünya ekonomisinin yüzde 85 ini üreten işadamlarının Antalya da buluşturulacağını açıkladı.

YÖREX TÜRKİYE DE BİR MARKA HALİNE GELDİ
ATB Başkanı Ali Çandır, YÖREX in artık Türkiye de bir marka haline geldiğini belirtirken, Türkiye nin 12 bin yıllık geçmişiyle binlerce yöresel ürüne sahip olduğunu söyledi. Küreselleşmenin etkileriyle yöresel değerlerimizin kıyıda köşede kaldığını kaydeden Çandır, “Ve şimdi atalarımızdan emanet kalan bu ürünleri tekrar ekonomiye kazandırmak için çaba gösteriyoruz. Dünyada yöresel ürünlerin ekonomik pazarı 100 milyar dolar. Türkiye de 3 bin 500 e yakın yöresel ürün var ve bunların coğrafi işaretlerinin alınması ve ekonomiye kazandırılması için çalışıyoruz" dedi.

BU FUARLAR SON DERECE ÖNEMLİ
Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz yöresel ürünlerin ekonomik bir değer ifade etmesi açısından önemli olduğunu söyledi. Dünyanın çok az yerinde Anadolu daki çeşitliliğin görülebileceğini belirten Bakan Yılmaz, "Ürünlerimiz bol. Bu zenginliği daha fazla ekonomik değere dönüştürme konusunda potansiyelimizi, zenginliğimizi görmemiz ve değerlendirmemiz bakımından bu fuarlar son derece önemli" diye konuştu. Bununla birlikte bu fuarların kültürel mirasın tanıtılması, yaşatılması anlamında önemli olduğunu kaydeden Bakan Yılmaz, tarih ve kültürle bağların koparılmaması ve gelecek nesillere aktarılması için bu ürünlerin varlığının önemli olduğunun altını çizdi.

DESTEK SÖZÜ
Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı olarak kırsal kalkınma perspektifini geliştirmeye çalıştıklarını belirten Bakan Yılmaz, “Kırsal alanda tarım dışı faaliyetleri de mutlaka geliştirmemiz gerektiren bir kavramdır. Kırsal turizm, kırsal faaliyetler, kırsal kalkınmanın çeşitlenmesi ile çok önemlidir. Biz de kırsal kalkınmayı destekliyoruz. Kırsal kalkınma stratejimizi yeniledik. Yeni stratejimizle birlikte yöresel ürünlerimizin çok daha büyük bir destek bulacağını belirtmek isterim. 26 bölgemizde kalkınma ajanslarımızı kurduk. Burada da TOBB bizim iş ortağımız, bu sürece maddi katkısının çok ötesinde destekler sürüyor. Yöresel ürünlerimizin bölgesel perspektifte de değerlendirilmesi gerekiyor. Önümüzdeki yıllarda da Kalkınma Bakanlığı olarak tek tek kalkınma ajanslarımızla bu fuarlara destek sunmaya devam edeceğiz” şeklinde konuştu.

ÇOCUKLARIMIZI SAĞLIKLI ÜRÜNLERLE GELECEĞE HAZIRLAYALIM

”Coğrafi işaret kavramı üzerinde hepimizin daha fazla durması lazım” diyen Bakan Yılmaz, sözlerine şöyle devam etti:
“Yöresel ürünlerimizin coğrafi işaret alması ticaretin önünü açacak katma değerimizi yükseltecek. Sayı olarak baktığımızda henüz yeterli değil. Antalya’nın coğrafi işaretlerini arttırması gerekiyor. Böylece çok daha sağlıklı olarak çalışmalarımızı oturtacağız. Bütün perakende şirketlerimizin özellikle önemli ölçeğe sahip şirketlerimizin yöresel ürünlere sahip çıkması konusunda çağrı yaparak, yöresel ürünlerimizi daha fazla raflarda görmek istiyorum. Daha fazla kazanacaklar hem de tüketici sağlıklı ürünlere kavuşacaklar. Çocuklarımızı sağlıklı ürünlerle geleceğe hazırlamamız gerekiyor.”

TARIMSAL HASILA 62 MİLYAR DOLAR
Tarımsal değer açısından Türkiye Avrupa dördüncüsüyken, Avrupa birinciliğine yükseldiğini belirten Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı Müsteşarı Vedat Mirmahmutoğulları, Türkiye nin 62 milyar dolarlık bir hasıla ürettiğini söyledi. 4 milyar dolar olan tarımsal ihracatın da 17.7 milyar dolara yükseldiğini anlatan Mirmahmutoğulları, “Bu ihracatın 17 milyarı da katma değeri olan. Türkiye otomotiv sanayiinde 21 milyar dolarlık ihracat yapıyor ama katma değeri 1 milyar dolar ve tarım sektöründeki katma değere ulaşabilmesi için 340 milyar dolarlık ihracat yapması gerekiyor" dedi.

ÜRETİCİ FABRİKA İSTER
Artık sadece organik ve yöresel ürünler için satış yerleri olduğunu belirten Antalya Valisi Muammer Türker, bunları üretenlere, çiftçilere sorulsa, burada fabrika açılsa da çalışsak diyeceklerini kaydetti. Türker, “Bir kere bu ürünlerin paraya dönüşme oranları çok düşük. Bu fuarlar ise birincisi markalaşmaya çok ciddi katkı sağlayacak. Daha büyük kitlelere ulaşmasını sağlayacak. Bu ürünlerin doğal kalması ve sanayileştirip tüketime feda etmemiz de gerekiyor ve bunun da yöntemi oluşturulmalıdır" dedi.

KÜLTÜR İHRACATI
Antalya nın Türkiye nin misafir odası olduğunu belirten ATSO Başkanı Çetin Osman Budak, “Antalya olarak sadece güneş, kum, denizin dışında kültürümüzü de ihraç etmemiz gerekiyor. Kültürümüzün ihracatı için kırsal kalkınma çok önemlidir ve YÖREX bu açıdan önemli bir organizasyondur" dedi. Budak, kırsal turizm kalkınma kanununun gerektiğine de işaret etti.
YENİ DÜZENLEME GELİYOR
Türk Patent Enstitüsü Başkanı Habip Asan, TBMM Genel Kurulu nda coğrafi işaretlerle ilgili önemli düzenlemeler olduğunu belirterek, “Tescili ve maliyetleri düşürüyoruz. Denetimle ilgili sistem geliyor. Coğrafi işareti üzerinde olduğunu gösteren bir logo zorunlu hale geliyor. Strateji belgesi çalışması da başlatıldı” diye konuştu.

Konuşmaların ardından Bakan Yılmaz ve TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, köfte ızgarasının başına geçerek ikram edilen köftelerden yedi. Daha sonra Bakan Yılmaz ve beraberindeki protokol üyeleri fuarın açılış kurdelesini kesti. Bakan Yılmaz ve beraberindekiler stantları gezerek ikram edilen yöresel ürünlerin tadına baktı.

SATIRLA PASTIRMA DİLİMLEDİ
Kayseri Ticaret Borsası’nın (KTB) yöresel ürünler standına gelen Bakan Yılmaz, eline aldığı satır ile pastırma dilimledi. Bakan daha sonra KTB Başkanı Şaban Ünlü’nün onuruna hazırladığı yöresel ürünler sofrasına oturdu.
Bakan Yılmaz, Döşemealtı Belediyesi’nin standında halı dokuyan kadınlarla sohbet etti, Belediye Başkanı Turgay Genç’in hediye ettiği halıyı aldı.

FUARDA NELER VAR
Türkiye nin birçok ilinden oda, borsa ve kalkınma ajansları başta olmak üzere çeşitli sivil toplum örgütleri, kamu kuruluşları ve özel firmalardan oluşan YÖREX bu yıl 113 stantta yurdumuzun dört bir yanından 325 katılımcıyı ağırlıyor. Bunlar arasında 110 oda ve borsa, 9 kalkınma ajansı, 51 farklı kurum ve 155 firma bulunuyor. “Sizin Oraların Nesi Meşhur?ö sloganı ile memleket hasreti çekenleri beklediğimiz YÖREX de bu sene 62 ilimiz ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti temsil ediliyor.

Habere Ait Diğer Resimler